شما اینجا هستید
وردپرس » آپلود فایل در وردپرس و رفع خطای این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست

آموزش آپلود فایل در وردپرس با فرمتهای مختلف از طریق بخش رسانه پیشخوان وردپرس : اگر بخواهید فایلهایی با فرمت rar یا exe را در کتابخانه چند رسانه ای وردپرس آپلود کنید با خطای این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست یا Sorry, this file type is not permitted for security reasons روبرو خواهید شد. وردپرس به طور پیشفرض اجازه آپلود فایلهای تصویر، داکیومنت، صدا و فیلم با فرمت استاندارد را میدهد، اگر بخواهید فایلی با فرمت rar، zip یا exe و apk آپلود کنید با خطای “این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست” روبرو خواهید شد. لیست فرمتهای مجازی آپلود فایل در وردپرس را با مراجعه به برگه Uploading Files در بخش توابع وردپرس مشاهده کنید. برای از بین بردن محدودیت آپلود در وردپرس فایل با فرمت های مختلف تا انتها همراه ما باشید.

آموزش آپلود فایل در وردپرس

برای بارگذاری یا آپلود فایل در وردپرس دو روش اصلی وجود دارد.
روش اول استفاده از بخش افزودن پرونده چندرسانه ای در هنگام افزودن نوشته جدید است، با کلیک بر روی لینک افزودن پرونده چند رسانه ای میتوانید فایلهای لازم را انتخاب و بارگذاری کنید.
روش دوم بارگذاری فایلها از طریق بخش رسانه وردپرس است. به طوری کلی برای مشاهده و مدیریت هر فایلی که در وردپرس آپلود کنید باید به بخش رسانه > کتابخانه مراجعه کنید. برای افزودن فایل جدید از طریق رسانه وردپرس به بخش افزودن مراجعه میکنیم و در محیطی شبیه به تصویر زیر فایلهای دلخواه مان را بارگذاری میکنیم.
اگر قصد آپلود فایلهای حجیم را دارید باید حداکثر حجم پرونده برای بارگذاری را افزایش دهید، پیش از این در مقاله ای با عنوان حداکثر اندازه آپلود فایل وردپرس را چگونه افزایش دهیم ؟ به طور کامل نحوه افزایش حجم پیشفرض فایلها را آموزش داده ایم که پیشنهاد میکنیم حتما حتما آنرا مطالعه نمایید.

آموزش آپلود فایل در وردپرس با فرمتهای مختلف

عدم امکان آپلود فایل با فرمتهای مختلف در وردپرس به دلیل مسائل امنیتی میباشد.
ممکن است هکر با آپلود فایلهایی ناشناخته اقدام به عملیات مخرب کند و امنیت سایت و کاربران را به خطر بیاندازد به همین دلیل وردپرس به طور پیشفرض تنها اجازه بارگذاری چند فرمت رایج را در رسانه میدهد. ممکن است بخواهیم فایل فشرده rar و zip و یا فایلهای نرم افزاری ویندوز و اندروید که معمولا فرمت exe و apk دارند را در رسانه آپلود کنیم برای اینکار چند روش کلی وجود دارد که به توضیح هر کدام میپردازیم.

۱- افزونه آپلود فایل با فرمتهای مختلف در رسانه وردپرس

ساده ترین راه شناساندن فرمتهای مختف به وردپرس استفاده از افزونه های Mime Types است.
برای آپلود فایل با فرمتهای مختلف باید فرمت و نوع فایل که به آن MIME Types میگویند را در اختیار داشته باشد به عنوان مثال MIME Type فایل mp4 از نوع video/vnd.uvvu.mp4 میباشد. لیست انواع mime type ها را در سایت free formatter میتوانید مشاهده کنید. این افزونه ها فرمتهای مختلف را به طور خودکار و بدون نیاز به استفاده از کدی خاص به وردپرس معرفی میکنند.
برخی از محبوب ترین آنها عباتند از:

  1. WP Add Mime Types
  2. Pro Mime Types
  3. Mime Types Plus
  4. Mime Types Extended
  5. Unsafe Mimetypes
  6. و …

با نصب و تنظیم یکی از افزونه های بالا میتوانید انواع فرمتهای دلخواه را به وردپرس معرفی کنید. پیشنهاد ما به دلیل بروز بودن و راحتی کار با آن، افزونه WP Add Mime Types میباشد.

۲- ویرایش فایل تنظیمات wp-config.php برای آپلود فایل در وردپرس با فرمتهای مختلف

روش دوم قرار دادن تابع ALLOW_UNFILTERED_UPLOADS در فایل تنظیمات وردپرس wp-config.php میباشد.
این روش حتی از نصب و تنظیم افزونه نیز راحت تر است تنها عیب آن امکن آپلود هر نوع فایل با هر فرمتی میباشد که میتواند امنیت وردپرس را به شدت به خطر بیاندازد. برای اینکار قطعه کد زیر را در انتهای فایل تنظیمات وردپرس و بالای عبارت /* That’s all, stop editing! Happy blogging. */ کپی کنید.

define('ALLOW_UNFILTERED_UPLOADS', true);

تصویر زیر محل قرارگیری کد را نمایش میدهد.

پس از قرار دادن کد فایل wp-config.php را ذخیره کنید و با مراجعه به پیشخوان وردپرس بخش رسانه هر فایلی که میخواهید را آپلود کنید.

۳- استفاده از کد در فایل فانکشن functions.php پوسته وردپرس

روش آخر استفاده از کد در فایل فانکشن پوسته وردپرس است.
بهترین روش استفاده از توابع و کدهای لازم در هنگام کدنویسی یا طراحی قالب وردپرس در فایل فانکشن پوسته وردپرس است. برای ان منظور کدهای لازم را از اینجا دانلود و در انتهای فایل functions.php پوسته وردپرس تان قرار دهید.
کدهای این مجموعه فرمتهای زیر را پشتیبانی میکنند:

  1. فرمت apk نرم افزار اندروید
  2. فرمت exe نرم افزارهای ویندوز
  3. فرمتهای zip، rar، gzip و tar برای فایل فشرده
  4. فرمت aip و psd برای نرم افزارهای فتوشاپ و ایلسترویتور
  5. فرمتهای html، css، js مورد استفاده در طراحی وب سایت
  6. فرمتهای otf، ttf و woff برای آپلود فونت در رسانه وردپرس
  7. فرمتهای تصویری tif و bmp
  8. فرمت swf برای آپلود فایل فلش
  9. و …

نکته: قبل از ویرایش فانکشن از آن پشتیبان تهیه کنید.
به پایان آموزش آپلود فایل در وردپرس و رفع خطای این نوع پرونده به دلایل امنیتی مجاز نیست، رسیدیم چنانچه سوالی دارید در بخش دیدگاه های همین مطلب مطرح کنید.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان