شما اینجا هستید
وردپرس » نحوه فعالسازی و غیرفعال کردن بروز رسانی های خودکار در WordPress

یکی از اصول اولیه مدیریت وبسایتهای وردپرسی، آگاهی از نحوه بروزرسانی پوسته‌ها، پلاگینها و فایلهای تشکیل دهنده هسته آن است. در گذشته، فرآیند بروزرسانی وردپرس به آسانی حال نبود.
از زمان انتشار نسخه 3.7 وردپرس، بروزرسانی‌ نسخه‌های فرعی و امنیتی منتشر شده به صورت استاندارد درآمد؛ بدین ترتیب که چنانچه نسخه WordPress مورد استفاده شما 3.7.0 بوده و نسخه 3.7.1 منتشر می‌شد، وردپرس به صورت خودکار اقدام به بروزرسانی می‌نمود اما از طرفی چنانچه نسخه 3.8 وردپرس که یک نسخه اصلی می‌باشد منتشر می‌شد، به صورت پیشفرض شما خود ملزم به بروز رسانی WordPress به صورت دستی بودید.

همینک امکان دریافت و بروزرسانی خودکار هسته WordPress نیز فراهم شده است. با این قابلیت، شما به عنوان مدیر وبسایت وردپرسی خود دیگر نیازی به انجام بروزرسانی دستی WordPress ندارید و این CMS، خود اقدام به انجام بروزرسانی به نسخه‌های اصلی جدید می‌کند.

با توجه به اینکه مفید بودن این قابلیت غیرقابل انکار می‌باشد، ممکن است استفاده از آن برای تمامی مدیران وبسایت های وردپرسی راهکاری مناسب نباشد؛ لذا در این مقاله فواید و مضرات آن خدمت شما شرح داده می‌شود.

مزایا و معایب بروزرسانی خودکار WordPress
فواید انجام بروزسانی خودکار وردپرس تقریبا بر همه آشکار است. اگر انجام بروزرسانی در بستری امن و مطمئن روی دهد، یکی از مهمترین نگرانی‌هایی که در مدیریت وبسایت وردپرسی خود با آن مواجه هستید، رفع می‌شود.
با این وجود موارد نکات منفی در بروزرسانی خودکار وردپرس چه مواردی هستند و بر چه بخش‌هایی تاثیر می‌گذارند؟این موارد به دو دسته تقسیم می‌شوند:1- چنانچه شما هم‌اکنون هسته وردپرس خود را شخصی سازی کرده‌اید، هرگونه بروزرسانی فایل‌های هسته وردپرس، موجب تعویض فایلهای جدید با فایل‌های موجود و حذف تمامی تنظیمات شخصی شده می‌شود.2- اگر وبسایت شما بر پایه پوسته‌ها و یا پلاگین‌های غیررسمی—مواردی که توسط وبسایت رسمی WordPress منتشر نشده اند—فعالیت می‌کند، بروزرسانی خودکار وردپرس (در صورتی که نسخه جدید آن سازگار با پوسته و پلاگین‌های مورد استفاده نباشد) موجب بروز اختلال در بخش‌های مختلفش می گردد.
علاوه بر دو مورد فوق، استثناهای مشابه دیگری نیز وجود دارد که با وجود آنها، اعمال بروزرسانی خودکار وردپرس موجب پیدایش مشکل در روند فعالیت وبسایت می‌شود لذا پیشنهاد اکید می‌شود که پیش از انجام بروزرسانی وبسایت خود—چه به صورت دستی و یا به صورت خودکار توسط فایل پیکربندی وردپرس، پلاگین و یا سرویس‌های دیگر—از محتوای وبسایت خود بکاپ تهیه فرمایید. جهت انجام این امر می‌توانید از پلاگین‌های ایجاد بکاپ خودکار نظیر BackupBuddy، UpdraftPlus، Backup WordPress، Duplicator، VaaultPress، BackWPup، WP-DB-Backup، WordPress Backup tp Dropbox و Snapshot استفاده فرمایید. همچنین می‌توانید.
نحوه فعالسازی بروزرسانی‌های خودکار در WordPress
جهت فعالسازی بروزرسانی خودکار می‌توانید به روش دستی و یا با استفاده از پلاگین اینکار را انجام دهید. در ابتدا روش انجام بروز رسانی به صورت دستی شرح داده می‌شود:
چنانچه از نسخه اصلی WordPress ارائه شده در وبسایت رسمی آن و همچنین پوسته‌ها و پلاگین‌هایی که سازگار با نسخه‌های جدید WordPress بوده و همواره بروز می‌شوند استفاده می‌کنید، در این صورت فعال سازی بروزرسانی‌های خودکار، مخصوصا نسخه‌های اصلی، امری ایده‌ آل می‌باشد.
روش اول: جهت بروزرسانی هسته وردپرس به صورت دستی، کافی است کد زیر را در فایل wp-config.php خود قرار دهید:

define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', true );

این کد موجب می‌گردد تا بروزرسانی نسخه‌های اصلی ، فرعی و همچنین نسخه‌های شبانه(Beta) وردپرس
به صورت خودکار انجام شود. پیشنهاد می‌شود زمانی که این کد را درون فایل
wp-config.php قرار می‌دهید، بروزرسانی‌های شبانه را غیرفعال سازید. توضیح
آن که این بروزرسانی‌ها که با نام Development Updates یا Nightly Builds
شناخته می‌شوند، جدیدترین بروزرسانی‌های وردپرس هستند که گاها نسخه پایدار
نبوده و موجب ایجاد مشکلات جدی می‌گردند. جهت غیرفعال کردن بروزرسانی‌های
شبانه می‌توانید کد زیر را در فایل functions.php قرار دهید:

add_filter( 'allow_dev_auto_core_updates', '__return_false' );

 

چنانچه قصد داشته باشید بروزرسانی‌ نسخه‌های فرعی وردپرس را غیر فعال کنید، کد زیر را در فایل wp-config.php و یا فایل functions.php در پوسته و پلاگین مورد نظر قرار دهید:

add_filter('allow_minor_auto_core_updates', '__return_false' );

چنانچه قصد داشته باشید بروزرسانی‌ نسخه‌های اصلی وردپرس را نیز غیر فعال کنید، کد زیر را در فایل wp-config.php و یا فایل functions.php پوسته و پلاگین مورد نظر قرار دهید:

 

جهت فعالسازی مجدد دو کد فوق می‌توانید این دو کد را حذف کنید و یا عبارت ‘__return_fales’ را به ‘__return_true’ تغییر دهید.

روش دوم: بروزرسانی‌های خودکار پوسته‌ها و پلاگین‌ها به صورت پیشفرض غیرفعال می‌باشد. جهت فعال‌سازی آنها می‌توانید دو کد زیر را به ترتیب در فایل functions.php پوسته و پلاگین مورد نظر و یا فایل wp-config.php قرار دهید:
add_filter( 'auto_update_theme', '__return_true' ); 
add_filter( 'auto_update_plugin', '__return_true' );

سوای بود در قسمت نظرات بیان کنید





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان