شما اینجا هستید
تاریخ » اجرای بیش از 29 برنامه ویژه چهل سالگی دفاع مقدس در شهرستان اسکو

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بابک رضی منش فرماندار شهرستان اسکو در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی چهلمین سالگرد دفاع مقدس با اشاره به بزرگداشت هفته دفاع مقدس بر لزوم همکاری تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر و باعظمت‌تر این هفته تاکید کرد و گفت: تدوین برنامه‌های بدیع و نوآورانه و استفاده از زبان هنر برای بیان واقعیت‌های جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید برای انتقال پایدار این مفاهیم بکوشیم.

او نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، دیدار با خانواده معظم شهدا، برنامه‌های متنوع فرهنگی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در قالب برنامه‌های متنوع را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس، عنوان کرد.

او متذکر شد: هفته دفاع مقدس مظهر آرمان‌خواهی ملتی آزاده، مظهر ایثار و از خودگذشتگی، ایستادگی و پایداری جوانانی مومن انقلابی بوده و مظهر بروز و ظهور حکمت خداوند متعال است، چرا که جنگی که برای خاموش کردن انقلاب اسلامی افروخته شد بود، در کمال ناباوری دشمنان این کشور باعث تقویت آرمانها و اهداف انقلاب شد.

فرماندار شهرستان اسکو افزود: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها، شجاعت و دلاوری‌های مردان و زنانی بی ادعا است که امنیت، آرامش و اقتدار و عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران بزرگ ترین ارمغان آن‌ها است.

رضی منش خاطر نشان کرد: جنگ ما جنگ دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب بود و ارزش‌ها نیز سنگ بنای هر نظام سیاسی و اجتماعی را تشکیل می‌دهند و آن را قوام و استمرار می‌بخشند، همه‌ی ما باید برای حفظ و صیانت از این ارزش‌ها تلاش کنیم، چرا که تزلزل این ارزش‌ها تزلزل نظام است.

او  با گریزی به فرمایشات مقام معظم رهبری، دانش آموزان و مدرسه را بهترین محل برای انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، از جان گذشتگی و شهادت دانست و بر اجرای برنامه‌های فرهنگی با این مضامین در مدارس شهرستان تاکید کرد.

او  همدلی و اتحاد مردم و مسئولان در روزهای آغازین کرونا و مجاهدت برای ریشه کنی بیماری، دستگیری از آسیب دیدگان اقتصادی کرونا در قالب کمک‌های مومنانه و پویش‌های مردمی و حمایت از کادر درمان را جلوه‌هایی زیبا از دوران دفاع مقدس برشمرد و گفت: بزرگ‌ترین درس دفاع مقدس حضور مردم در روزهای سخت و مجاهدت برای حفظ کشور است که باید قدردان این مردم بزرگوار باشیم.

انتهای پیام/

منبع: yjc
وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان