به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،
سعید مستغاثی – منتقد سینما در برنامه شهر فرنگ زردیس با موضوع روایت دفاع گفت: سینمای دفاع مقدس ژانر اختصاصی سینمای ایران است و مشابه آن را حتی در سینمای قبل از انقلاب یا سینمای کشورهای دیگر شاهد نیستیم.
سینمای دفاع مقدس تخصصهای خاصی را به سینما اضافه کرده است که هیچ دورهای اینگونه تخصصهایی را نداشته ایم.
مستغاثی گفت: علاوه بر تخصصهای ویژه، دفاع مقدس معنویت را به سینمای ایران آورد که این اکنون جزء ویژگیهای اصلی سینمای ایران شده است.
وی افزود: قهرمان سازی در فیلمهای دفاع مقدس تماشاگر را به سینما کشاند حتی در مقابل سینما صف تشکیل میشد.
مستغاثی گفت: در ما ایستاده ایم، مهاجر و فیلمهای ملا قلی پور تولد فضای بهتر در سینمای ایران بود.
وی افزود: بعد از مهاجر افق و فضای سینمای دفاع مقدس برجسته شد.
مستغاثی با بیان اینکه بعد از دهه ۷۰ طنز وارد سینمای ایران شد، گفت: دهه ۷۰ وارد سازندگی شدیم که قهرمان سازی اکشنی هم به سینمای دفاع مقدس وارد شد.
وی افزود: دهه ۷۰ سینمای ایران برون گرا شد این در حالی است که سینمای دفاع مقدس در دهه ۶۰ درون گرا و جمع گراست.
مستغاثی گفت: ملا قلی فراز و نشیب داشت. او بعدها به بحثهای اجتماعی دفاع مقدس ورود کرد. هیوا، سفر به چذابه شاهکار هنری دفاع مقدس بود.
وی افزود: دهه 80 روزگار افول سینمای دفاع مقدس بود و در دهه 90 بیشتر تغییرات در شکل تکنیک اتفاق افتاد. تکنیکال محض در زمان طولانی ماندگار نیست.
وبسایت تحلیلی خبری زردیس
اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان
تمامی حقوق مطالب برای "اخبار زردیس"محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.