شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » پیش بینی رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

 عباس هاشمی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیون دلار داخلی سازی انجام شد، افزود: انتظار می‌رود با حرکت رو به رشد تولیدکنندگان، امسال ۵۰ میلیون دلار بیش از پارسال داخلی سازی لوازم خانگی را شاهد باشیم.

وی گفت: مطابق آمار‌های انجمن تولید کنندگان لوازم خانگی، تولید یخچال فریزر در چهار ماهه نخست امسال با رشد ۱۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ۴۶۴ هزار دستگاه رسید.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: در تولید لباسشویی رشد ۷۰ درصدی اتفاق افتاد و تولیدکنندگان داخلی ۲۸۹ هزار دستگاه ماشین لباسشویی تولید کردند، این رشد، اما در تولید تلویزیون ۶۱ درصد بود و ۳۴۲ هزار دستگاه تلویزیون تا پایان تیرماه در کشور تولید شد.

بر پایه آمار‌های انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی، میزان واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید یخچال و فریزر در چهار ماهه نخست امسال، افت ۱۴ درصدی در مقایسه با پارسال ثبت کرد و به ۱۶ میلیون و ۵۷ هزار و ۶۸۵ دلار رسید.

در واردات مواد اولیه مورد نیاز ماشین لباسشویی کاهش ۵۴ درصدی ثبت شد و میزان واردات به ۱۲ میلیون و ۶۱۳ هزار و ۵۱۷ دلار رسید.

اما در تولید تلویزیون آمار واردات تغییر چندانی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ثبت نکرد و به پنج میلیون و ۳۷۱ هزار و ۸۰۲ دلار رسید.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز گفت: این موضوع به معنای بالا رفتن عمق ساخت داخل است.

حمیدرضا غزنوی افزود: در صورتی که این روند ادامه یابد، حتی اگر در سیاست‌ها و روابط اقتصادی‌مان با دیگر کشور‌ها تغییری ایجاد نشود، وابستگی ارزی‌مان کاهش خواهد یافت و امنیت اقتصادی در حوزه صنعت لوازم‌خانگی ارتقاء خواهد یافت.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان