شما اینجا هستید
مدرسه ، حوزه و دانشگاه » لزوم استفاده از شاد در همه مدارس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور، اکنون بهره گیری از آموزش مجازی و آماده کردن زیرساخت‌های آن ضروری است.
وزیر آموزش و پرورش افزود:در برخی از ساعات روز ترافیک شبکه شاد بسیار است به همین علت با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ترافیک آن را در میان چهار قطب آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان و خراسان توزیع کرده است.
حاجی میرزایی گفت: زمان کلاس‌های درس مجازی را نیز در پیام رسان شاد برای جلوگیری از اشکالات احتمالی در میان ساعات صبح تا عصر توزیع کرده ایم تا همه دانش آموزانی که از این راه آموزش می‌بینند امکان بهره گیری از درس‌ها را داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: اینترنت معلمان در شبکه شاد بدون هیچ محدودیتی رایگان است و آن بسته ۲۰ گیگی را هم که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاات به معلمان هدیه داده بود فقط برای آماده کرده محتوای آموزش‌ها و درس‌ها بود.
حاجی میرزایی با بیان این که ما فرصت طراحی و سپس آزمایش پیام رسان شاد را نداشتیم گفت: پیام رسان شاد ظرفیت‌های متنوع در خدمت رسانی به معلمان و دانش آموزان دارد و البته اشکالاتی در هنگام کار با آن‌ها روبرو می‌شویم که برطرف خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: هرچند که همه مدارس باید برای آموزش‌های خود از پیام رسان شاد استفاده کنند، اما در بخش خصوصی هنگامی که بخواهند افزون بر آموزش‌های عادی خدمات ویژه آموزشی ارائه دهند می‌توانند با آموزش و پرورش هماهنگ باشند.
حاجی میرزایی گفت: محتوای آموزشی تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا متوسطه اول و دوم با برنامه ریزی معاونت‌ها به پایان خواهد رسید و هیچ بخشی از کتاب‌های درسی حذف نخواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: افزون برآموزش‌های مجازی با کمک پیام رسان شاد، آموزش با کمک تلویزیون و حضوری، وزارت آموزش و پرورش بسته‌های خودآموز آموزشی را برای یاری دانش آموزان درنظرگرفته است.
حاجی میرزایی گفت: هر چند که اولویت آموزش و پرورش به علت کارکرد‌های گوناگون مدرسه ازجمله کارکرد تربیتی، مواجهه چهره به چهره با معلمان و همسالان تشکیل کلاس‌های حضوری است، اما اکنون به علت شرایط ویژه جریان آموزشی تغییر یافته است و نیازمند مشارکت خانواده‌ها و همه دست اندرکاران هستیم.
یادآوز می‌شود وزیرآموزش و پرورش هر دو هفته یک باربرای بررسی مشکلات احتمالی حوزه آموزش و پرورش با یکی از وزیران و یا مسئولان مرتبط نشست برگزار می‌کند امروز یکشنبه ۲۷ مهر نیز با آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نشست داشت البته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت ویدئو کنفراس حاضر شد و گفت، چون فرزندش بیمار است و احتمال ناقل بودن را می‌دهد تا مشخص شدن نتایج آزمایش، در نشست‌ها حضور فیزیکی نمی‌یابد.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان