شما اینجا هستید
بین الملل » سعد حریری نخست وزیر لبنان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

به نقل از ایرنا به نقل از پایگاه خبری «لبنان ۲۴»، حریری پس از انتصاب رسمی به عنوان نخست‌وزیر در سخنان خود گفت که دولتی بدون احزاب را تشکیل می‌دهد که مأموریت آن‌ها اجرای اصلاحات در چارچوب طرح فرانسه است.

حریری با اشاره به تشکیل سریع دولت و پاییندی به وعده‌هایی که به لبنانی‌ها داده است، افزود: دولت جدید مصمم خواهد بود تا در مقابل آنچه جامعه، اقتصاد و امنیت مردم لبنان را تهدید می‌کند، بایستد و تلاشش را برای بازسازی اماکن تخریب شده از انفجار مهیب بندر بیروت به کار می‌گیرد.

وی همچنین در سخنانی هنگام خروج از کاخ بعبدا گفت: رئیس جمهوری با کمال لطف در حضور رئیس شورای نمایندگان، نتیجه آرای پارلمان را که منجر به حکم من برای تشکیل دولت جدید شد، اطلاع داد.

وی اضافه کرد: از نمایندگان پارلمان تشکر می‌کنم، به ویژه آن‌هایی که با نامزدی من در تشکیل دولت غیرحزبی که مأموریت آن‌ها اجرای اصلاحات اقتصادی، مالی و اداری مطابق با طرح فرانسه است، موافقت کردند.

من به لبنانی‌هایی که تا حد ناامیدی از سختی‌ها رنج می‌برند، می‌گویم که مصمم هستم که به قولم عمل کنم و این تنها و آخرین فرصت برای کشور عزیزمان است.

حریری در نتیجه رایزنی‌های الزام‌آور پارلمان لبنان که در کاخ بعبدا با حضور عون رییس جمهوری این کشور برگزار شد، توانست ۶۵ رای از ۱۲۰ رای ماخوذه را به دست آورد.

حریری تاکنون دوبار نخست وزیر لبنان بوده و وی ابتدای آبان ماه سال گذشته (۹۸) با اعتراض‌های مردمی به دلیل فساد و سوءمدیریت مجبور به استعفا شد.

لبنان در چند سال گذشته و به ویژه یکسال اخیر با مشکلات فراوانی روبه رو بوده که فساد دستگاه اجرایی این کشور و خروج برنامه‌ریزی شده مقادیر زیادی از ذخیره ارزی و به دنبال آن استعفای سعد حریری در پنجم آبان ماه سال گذشته، غرق در مشکلات در حوزه اداره کشور شد و در ادامه شیوع «ویروس کرونا» و در آخر هم انفجار مهیب بندر بیروت در تاریخ ۱۴ مرداد ماه، اوضاع این کشور را پیچیده‌تر کرد.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان