شما اینجا هستید
بین الملل » انهدام ۸ مقر داعش در کرکوک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

به نقل از ایرنا، تیپ ۲۷ سازمان الحشد الشعبی عراق امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های ویژه الحشد الشعبی سه تروریست را در منطقه تحت مسئولیت خود در استان الانبار دستگیر کرده و به مراجع ذیربط تحویل دادند.

انهدام هشت مقر تروریس‌ها در کرکوک

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک یگان مشترک از نیرو‌های پلیس فدرال و دستگاه اطلاعات استان کرکوک توانست هشت مقر تروریست‌ها در منطقه «الرشاد» در کوهستان «حمرین» را کشف کند.

در این بیانیه تصریح شده است مقر‌ها که منهدم شدند، حاوی بشکه‌های سوخت، مواد غذایی، چاشنی‌های انفجاری، مواد منفجره «C ۴»، تجهیزات لجستیکی و وسایل نقلیه موتوری بودند.

آغاز عملیات گسترده در استان دیالی

یک منبع امنیتی در استان دیالی عراق امروز نیز از آغاز عملیات گسترده‌ای از سه محور در شمال شرقی این استان خبر داد.

این منبع امنیتی تصریح کرد: یگان‌های لشکر پنجم با پشتیبانی هوانیروز ارتش عراق عملیات نظامی خود را از سه محور برای تعقیب عناصر داعش در ناحیه «زور شیخ بابا» در نزدیک منطقه جلولاء در ۷۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بعقوبه آغاز کردند.

وی افزود: هدف از این عملیات، انهدام مقر‌های داعش، خنثی سازی بمب‌ها و تامین امنیت جاده‌ها و مزارع و باغ‌ها است.

با وجود عملیات مختلفی که نیرو‌های امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست‌های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان