شما اینجا هستید
بین الملل » آمریکا شرایط زوال را تجربه می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

 فواد ایزدی در برنامه تیتر امشب زردیس با بیان این مطلب افزود: به غیر از این سیر افول آمریکا، خود ترامپ و بایدن که بازیگران این آشوب و ماجر‌ها هستند عصاره تفکر لیبرالیسم دموکراسی در مقابل عصاره سیستم سرمایه سالاری آمریکایی هستند و ساختار سیاسی آمریکا هم مشکل دارد و همه فقط سعی می‌کنند در این سیستم معیوب، حزب و باند خودشان رای بیاورند.

او گفت: اتفاقات انتخابات نشان داد که آمریکا یک «جمهوری موزی» است.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: سیستم آمریکا دو حزبی بسته است و برده داران در 200 سال گذشته با طراحی سیستم الکترال خواسته اند، سیستم را بسته نگه دارند تا فقط جمهوریخواهان و دموکرات‌ها بازیگران ان باشند.

ایزدی گفت: در ۹۴ درصد موارد، فردی در انتخابات آمریکا رای می‌آورد که پول بیشتری هزینه کند و در حقیقت این سرمایه دار‌ها هستند که در امریکا صلاحیت نامزد‌های انتخابات را تعیین می‌کنند و این کار را از طریق تزریق پول انجام می‌دهند.

حامد موسوی دیگر کارشناس مسائل آمریکا هم اتفاقات اخیر در آمریکا را ناشی از شکاف‌های اجتماعی عمیقی دانست که در سال‌های اخیر در این کشور رخ داده است و افزود: شکاف بین سیاه و سفید یا فقیر و غنی، که همین موضوع رقابت انتخاباتی و شرایط موجود را پیچیده‌تر کرده است و اگر سیستم سیاسی نتواند اوضاع را مدیریت کند ممکن است مشکل و چالش جدی پیش بیاید.

او افزود: اکثر مردم آمریکا طبق نظرسنجی‌ها مخالف سیستم الکترال هستند منتهی جامعه آمریکا به شدت بر سنت‌های سیاسی تاکید دارد و به آن پایبند است.

موسوی گفت: از مشکلات جدی سیستم انتخابات در امریکا موضوع ایالت‌های کلیدی هستند و الان ۹ ایالت کلیدی هستند که اصل نتیجه انتخابات را آن‌ها مشخص می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: نتیجه انتخابات مشخص نیست و معلوم نیست کدام یک از نامزد‌ها در نهایت انتخاب خواهد شد.

محمد مرندی دیگر کارشناس مسائل آمریکا هم با اشاره به احتمال دعوا بر سر آراء پستی گفت: طرفداران ترامپ نژاد پرست هستند و اتفاقات اخیر در آمریکا نشان داد که واقعیت آمریکا چیست و آنگونه که دوستان لیبرال ما می گویند همه چیز آنجا خوب و گل و بلبل نیست اگر خوب است پس این همه دعوا و نزاع چیست و در اروپا هم وضع بهتر نیست و این پایان لیبرالیسم است و لیبرالیسم و سرمایه داری به بن بست رسیده است.

ابراهیم متقی دیگر کارشناس مسائل آمریکا هم معتقد است: فضای انتخابات آمریکا را ترامپ ملتهب کرده است.

او با اشاره به فضای اتهام زنی و برچسب زنی نامزد‌ها علیه هم گفت: آشوب و احساس آشوب در آمریکا ناشی از قطبی شدن فضای انتخاباتی است و بعد از انتخابات ادامه نخواهد داشت.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان