شما اینجا هستید
بین الملل » سیاست ما روشن و تغییر ناپذیر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

آقای روحانی در جلسه هیئت دولت تصریح کرد: دولت کنونی آمریکا با سیاست‌های اصولی ما که سیاست‌های اکثر کشور‌های مستقل جهان است فاصله گرفت.

رئیس جمهور گفت: سیاست ما تعامل سازنده با جهان است وکشور‌های متخاصم با ما باید خودشان تخاصمشان را کنار بگذارند.

رئیس جمهور همچنین گفت: به نطق‌های ترامپ نگاه کنید نسبت به ایران و همان جملاتی را بکار می‌برد که رژیم صهیونیستی به کار می‌برد و همه مشکلاتش ازآنجا نشات می‌گرفت که برمبنای منافع مردم آمریکا نتوانست تصمیم بگیرد.

آقای روحانی گفت: دولت ترامپ به دوعلت از رقیب شکست خورد: یکی ناتوانی درموضوع کرونا ودوم بهم ریختن مناسبات با جهان.

رئیس جمهور تصریح کرد: رژیم آمریکا که خواب سقوط نظام ایران را می‌دید خود به صورت بسیار حقیرانه‌ای ساقط شد.

آقای روحانی با اشاره به اتفاقات قابل ملاحظه هفته گذشته در جهان گفت: سیاست‌های مستکبرانه‌ای که همراه بود با تحقیر برخی ملت‌ها حتی برخی ملت‌های منطقه ما که به صراحت آن‌ها را گاو شیرده لقب داده بود و اسم می‌برد و سیاست‌هایی که انزجار ملت‌های منطقه و جهان و حتی آمریکا را برانگیخته بود، در یک انتخابات با مخالفت قاطع مردم مواجه شد.

وی با اشاره به اینکه این امر بسیار حائز اهمیت بود افزود: امروز می‌بینید که جز چند کشور کوچکی که همیشه جزو اذناب این رژیم بودند در سراسر جهان شرایط جدیدی را پیشروی خودشان مشاهده می‌کنند و می‌بینند.

آقای روحانی اضافه کرد: در داخل کشور ما هم انتظارات جامعه و مردم شاهد تغییر و تحول است یعنی انتظارات تورمی و رکودی تبدیل به انتظارات گشایشی با امید به شرایط آینده شده است و معنای آن این نیست که روابط ما با دولت آمریکا چگونه است.

وی افزود: اساس روابط ما با کشور‌های همسایه و دوست است منتهی دولت آمریکا که رو به پایان است به عنوان عامل مزاحم در روابط ما با کشور‌های دیگر متاسفانه ایفای نقش می‌کرد.

رئیس جمهور گفت: مردم حس می‌کنند که این عامل مزاحم در حال از بین رفتن است و شرایط برای فعالیت بر مبنای مصالح و منافع خودشان آماده‌تر شده است.

آقای روحانی افزود: ما در طول سال‌های گذشته روابط بسیار خوبی مخصوصاً با برخی از همسایگان همانند عراق، ترکیه، افغانستان، آذربایجان و سایر کشور‌هایی که با ما دوست هستند همانند روسیه، چین و دیگران بر قرار کردیم و احساس می‌کنیم که فضا برای روابط نزدیک‌تر و تعامل بهتر با همه کشور‌های دوست آماده‌تر شده است.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان