شما اینجا هستید
بین الملل » پشت خالی آمریکا از حمایت اعضای آژانس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

  ” کاظم غریب‌آبادی” در گفتگو با زردیس از ماحصل نشست فصلی و مجازی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز گذشته گفت و افزود: هیچ یک از اعضای آژانس با درخواست سفیر امریکا برای بازگشت قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر ممنوعیت همکاری فنی با ایران موافقت نکرد.

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: بیشتر کشور‌ها ضمن انتقاد از خروج یکجانبه امریکا از توافق هسته ای، بر اجرای آن توسط همه طرف‌ها تاکید کردند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین المللی مستقر در وین با اشاره به اینکه گزارش اخیر مدیرکل در مورد برجام نشان دهنده توانایی آژانس در راستی آزمایی تعهدات ایران تحت این توافق و سطح بالای همکاری آن با آژانس است، افزود: گزارش‌های مربوط به این موضوع طی ۵ سال گذشته دارای یک بند مشابه هستند که صرف نظر از اختلاف اعضای برجام در مورد سطح اجرای تعهدات متقابل، گواه خوبی بر سطح همکاری‌ها بین ایران و آژانس است.

غریب آبادی افزود:ایران آمادگی کنار گذاشتن استانداردهای راستی آزمایی ناشی از برجام را دارد.

او با بیان اینکه ایران قوی ترین رژیم راستی آزمایی را دارد، افزود: آمادگی داریم استانداردهای هر کشوری که بالاتر از ایران راستی آزمایی دارد را اجرا کنیم.

او افزود: به همین ترتیب، ایالات متحده چقدر نگران استاندارد‌های راستی آزمایی توسط عربستان سعودی و امارات است که به طور رسمی هنوز در ارتباط با آژانس، از پروتکل مقادیر کوچک برخوردار هستند؟ اگر آمریکایی‌ها ادعای اجرای استاندارد‌های راستی آزمایی بالا توسط اعضای آژانس را دارند، چگونه است که در مورد اجرای چنین استاندارد‌هایی در سایر کشورها، از جمله در منطقه خاورمیانه حرفی نمی‌زنند؟ آن‌ها چند بار در این زمینه ابراز نگرانی کرده اند؟

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان