شما اینجا هستید
سلامت » اوضاع کتاب و نشر در روزگار کرونا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

دکتر “محسن جوادی” در گفتگو با شهرفرنگ گفت: در همین مدت هزار و ۵۰۰ عنوان افزایش چاپ اول داشتیم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: برخلاف تصور خروج نشر کتاب از دور به علت شیوع کرونا، در طرح تابستانه حدود ۲۰ میلیارد تومان فروش کتاب را شاهد بودیم.
او از برپایی نمایشگاه مجازی کتاب در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: هر سال معاونت فرهنگی حدود ۱۴ میلیارد تومان برای اهدا به مراکز فرهنگی از ناشران کتاب می‌خرد.
جوادی ایجاد بازار مناسب فروش کتاب و ایجاد علاقه و انگیزه خرید و مطالعه را از دو کار بنیادی معاونت فرهنگی اعلام کرد.
او از تسهیلات ویژه کرونایی برای مجموعه صنعت نشر گفت و افزود: دولت برای تمام صنوف از جمله صنعت نشر تسهیلات پرداخت وام کرونایی اعلام کرد.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه در سامانه تحفه (https://tohfeh.farhang.gov.ir)خبر داد و افزود: تسهیلات ویژه ای هم سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپخانه داران و ناشران اختصاص دارد.

او اهل قلم را از قلم نینداخت و گفت: بسته های جدید تسهیلاتی به اهل قلم و نویسندگان تعلق می گیرد.

دکتر برپایی نمایشگاه کتاب را مهمترین رویداد فرهنگی کشور اعلام کرد و گفت: برای پر کردنِ خلاء نمایشگاههای کتاب در این اوضاع کرونایی نمایشگاه ویژه کتاب در فضایی مجازی برگذار می شود.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای جمع بندی فعالیت های مرتبط با کتاب با فرض تعطیلات کرونایی نشست های مختلفی با صنوف مختلف برگزار شده است.

او گفت: امیدواریم تاخیری در برپایی نمایشگاه مجازی در اواخر آذر بوجود نیاید.

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان