شما اینجا هستید
ورزش » عبور بسکتبال ایران از سد عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی زردیس،

 به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تیم ملی بسکتبال ایران در چارچوب رقابت‌های جام آسیا که به میزبانی قطر برگزار می‌شود در ورزشگاه الغرافه به قضاوت داورانی از اردن، قزاقستان و لبنان برابر تیم عربستان قرار گرفت و با نتیجه ۷۱ به ۶۴ پیروزی رسید.

مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بهنام یخچالی، سجاد مشایخی، آرون گرامی پور، محمد حسین زاده و محمد جمشیدی را بعنوان ۵ بازیکن آغاز کننده به زمین فرستاد.

در ابتدای مسابقه ملی پوشان ایران نمایش خوبی در دفاع و حمله داشتند و فاصله خوبی ایجاد کردند ۱۰ دقیقه اول با نتیجه ۲۲ – ۱۲ با برتری ایران به پایان رسید.

امتیازآورترین بازیکن ایران در ده دقیقه اول بهنام یخچالی با ۹ امتیاز بود.

در ۱۰ دقیقه دوم به علت تغییرات در نفرات تیم ایران تعداد توپ‌های از دست رفته افزایش یافت و در مقطعی از مسابقه اختلاف دو تیم به ۵ امتیاز در امتیاز ۳۶-۳۱ رسید و در اخر ۳۸ -۳۳ با برتری تیم ایران به پایان رسید.

در مجموع دو ۱۰ دقیقه درصد موفقیت شوت‌های آزاد ۷۵ به ۶۲ برای تیم ایران بود در پاس‌های منجر به گل ۹ به ۸ ملی پوشان ایران از حریف پیش بودند در ریباند ۱۹ به ۱۸ بسکتبالیست‌های ایران جلو افتادند و در شاخص توپ ربایی ملی پوشان ایران ۷ و عربستانی‌ها ۴ توپ را به دست آوردند.

در ۱۰ دقیقه سوم سجاد مشایخی که در نیمه اول امتیازی کسب نکرده بود در ۴ دقیقه ۶ امتیاز کسب کرد، در کار‌های دفاعی تیم ایران دچار اختلال شد و در امتیاز ۴۸-۴۶ مسابقه اختلاف به ۲ امتیاز رسید البته بازیکنان ایران در این ۱۰ دقیقه بسیار پر اشتباه ظاهر شدند این ۱۰ دقیقه ۴۹-۴۸ برای ایران به پایان رسید.
در این ۱۰ دقیقه هم تیم عربستان هر چند اختلاف امتیازی را جبران کرد، اما نتوانست حتی یک پرتاب ۳ امتیازی را به ثبت برساند.

۱۰ دقیقه آخر با پرتاب سه امتیازی بهنام یخچالی امتیازآورترین بازیکن تیم ایران آغاز شد و فهد البلال اولین سه امتیازی را برای عربستان کسب کرد و در امتیاز ۵۴ سبزپوشان عربستان به سفید پوشان ایران رسیدند در ادامه ملی پوشان در حمله و دفاع بهتر عمل کردند و این مسابقه با نتیجه ۷۱-۶۴ برای ملی پوشان ایران به پایان رسید.

بهنام یخچالی با کسب ۲۷ امتیاز بهترین بازیکن ایران از نظر امتیازآوری بود.

ملی پوشان بسکتبال ایران پس فردا دهم آذر در دومین مسابقه خود در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام آسیا برابر سوریه قرار می‌گیرند

وبسایت تحلیلی خبری زردیس





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان