شما اینجا هستید
جامعه » سیاری: پادگان‌ها امن‌ترین مراکز مقابله با کروناهستند

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری در بازدید از مرکز آموزش درجه داری جوادالائمه نیروی زمینی ارتش گفت: امروز جهت بازدید از این مرکز آموزشی آمدیم تا عزیزانی که رزم مقدماتی آموزشی را طی می‌کنند را از نزدیک ببینیم و فعالیت‌هایشان را مورد ارزیابی قرار دهیم.

وی افزود: این دوره به طور مشترک در سطح نیرو‌های چهارگانه ارتش برگزار می‌شود و این افراد پس از پایان دوره در نیرو‌های تخصصی خود فرآیند آموزشی را طی می‌کنند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اهمیت و جایگاه درجه داران در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: درجه داران رکن و استخوان بندی ارتش جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف در ارتش مشغول به خدمت هستند.

معاون هماهنگ کننده ارتش خاطرنشان کرد: از آنجایی که این عزیزان بدنه اصلی را در ارتش جمهوری اسلامی تشکیل می‌دهند و حضورشان در سازماندهی ارتش مهم و حیاتی است؛ لذا آمادگی، مهارت و موضوع آموزششان بسیار مهم و قابل توجه است.

وی گفت: ما بهترین استادان را در حوزه نیروی زمینی برای آموزش درجه‌داران اختصاص می‌دهیم؛ چراکه آموزش صحیح موجب مهارت افزایی خواهد شد و نیرویی که از مهارت کافی برخوردار باشد ماموریت‌های محوله را به نحو احسن انجام می‌دهد.

امیر دریادار سیاری تصریح کرد: آموزش‌های مرکز درجه داری به طور مستمر در ستاد ارتش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا همواره از سطح کیفی مطلوبی برخوردار باشند و اثربخشی لازم را در مقابله با تهدیدات داشته باشند.

وی در خصوص مقابله ارتش و نیرو‌های مسلح با ویروس کرونا گفت: از آنجایی که امنیت تعطیل بردار نیست و نیرو‌های ما برای مقابله با تهدیدات همواره باید در مناطق مختلفی جهت اجرای ماموریت حضور داشته باشند، ارتش تاکنون با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های تعیین شده، توانسته ماموریت‌های خود را به نحو احسن و با کمترین میزان ابتلا اجرا کند.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: قرارگاه پدافند زیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکنون برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اقدامات مهمی انجام داده است؛ از جمله اینکه مراکز آموزشی را تعطیل نکرده و مطابق با دستورالعمل‌های بهداشتی موفق شده نیرو‌های کیفی و کمی لازم را جهت اجرای ماموریت‌ها و تامین امنیت تحت آموزش قرار دهد.

امیر دریادار سیاری گفت: شعار ما در ارتش این است که اگر سلامتی نیرو تامین شود توان دفاعی کاسته نخواهد شد، لذا با رعایت اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا امروز پادگان‌ها و مراکز آموزشی ما با کمترین میزان آسیب و ابتلا مواجه بودند.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های منسجمی که انجام شد در ایام مواجهه با شیوع ویروس کرونا تعطیلی در سطح پادگان‌ها نداشتیم و نیروهایمان را آموزش دادیم و از نیرو‌های آموزش دیده در مناطق مختلف جهت تامین امنیت استفاده کردیم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان