شما اینجا هستید
هنر » سنگ‌مزار استاد شجریان از سوی خانواده مرحوم در حال ساخت است

به گزارش گروه استان های زردیس از مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با بیان اینکه سنگ‌مزار استاد شجریان از سوی خانواده مرحوم در حال ساخت است،گفت: طراحی و تهیه این سنگ‌مزار ویژه، با توجه به محل نصب آن در محوطه باغ آرامگاه فردوسی و ثبت این اثر شاخص در فهرست آثار ملی ایران مستلزم رعایت ویژگی‌ها و موازین خاص در چارچوب قوانین و ضوابط میراث فرهنگی کشورمان است.

او افزود: این موازین قانونی و ضوابط میراث فرهنگی در چارچوب صورتجلسه و تفاهمنامه امضا شده از سوی مسوولان ذیربط در خراسان رضوی و خانواده مرحوم شجریان اعلام و تشریح شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی استاندارد‌های مشخص شده در این تفاهمنامه را شامل مواردی همچون لزوم فقدان برجستگی در سنگ‌مزار، ابعاد معین آن و موارد مشابه ذکر کرد که مورد توافق لازم قرار گرفته و بر همین اساس لازم‌الاجرا هستند.


بیشتربخوانید


مکرمی‌فر بیان کرد: با توجه به اینکه باغ آرامگاه فردوسی سال ۱۳۵۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، انجام هر اقدامی در محوطه این اثر ملی و میراثی ایران زمین منوط به اجرای ضوابط خاص است که پیش از این در قالب تفاهمنامه امضا شده به اطلاع خانواده استاد مرحوم شجریان رسیده و مورد موافقت آن‌ها قرار گرفته است.

او تصریح کرد: زیرسازی لازم نیز برای نصب سنگ‌مزار استاد فقید موسیقی ایران انجام شده و محل مقبره برای این اقدام آماده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین طراحی و ساخت سنگ‌مزار مرحوم شجریان بر عهده خانواده آن استاد فقید است لذا اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و یا مدیریت مجموعه باغ آرامگاه فردوسی، هیچگونه دخالتی در این امر ندارند.

مکرمی‌فر اظهار کرد: بر این اساس شرایط برای نصب سنگ‌مزار در حال تهیه از سوی خانواده مرحوم شجریان، در صورتی که مطابق توافق‌های امضا شده در تفاهمنامه باشد، مهیا بوده و بلامانع است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ز.ق





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان