شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » پیش بینی بانک آمریکایی از افزایش قیمت نفت به 80 دلار در تابستان 1400

 به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از رویترز، بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز کاهش قیمت نفت را فرصتی برای خرید آن می‌داند و پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت خام برنت در تابستان سال جاری به 80 دلار در هر بشکه برسد.

به دنبال افزایش نگرانی در مورد تقاضای ضعیف برای نفت در اروپا و تقویت دلار آمریکا که قیمت نفت خام برنت را 7 درصد در روز پنجشنبه پایین آورد، پیش‌بینی می‌شود قیمت نفت 9 درصد در این هفته کاهش یابد.

نفت خام برنت در هشتم ماه مارس برای اولین بار از زمان آغاز بحران کرونا 70 دلار در هر بشکه معامله شد. نفت برنت در حال حاضر حدود 63.47 دلار معامله می‌شود.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز علیرغم کاهش قیمت نفت، انتظار تعادل سریع بازار نفت را در ماه‌های آینده دارد.

این بانک اعلام کرد مشکلات مربوط به تقاضای ضعیف نفت در اتحادیه اروپا و عرضه نفت ایران تعادل دوباره بازار را 0.75 میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم سال جاری میلادی کند می‌کند.

گلدمن ساچز پیش‌بینی می‌کند تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس 2.8 میلیون بشکه در روز تا اواسط تابستان افزایش یابد. این رقم بیشتر از پیش‌بینی اوپک و آژانس بین المللی انرژی است.

این بانک سرمایه‌گذاری طی یادداشتی در هجدهم مارس اعلام کرد: « ما تخمین می‌زنیم بازار نفت علیرغم افزایش 0.7 میلیون بشکه‌ای صادرات ایران، 2.5 میلیون بشکه در روز از ماه فوریه کمبود داشته باشد».

گلدمن انتظار افزایش قابل‌توجه تقاضای جهانی نفت را در ماه‌های آینده دارد و پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت خام برنت از 65 دلار در هر بشکه در ماه مارس تا 80 دلار در تابستان افزایش یابد.

انتهای پیام/43





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان