شما اینجا هستید
مدرسه ، حوزه و دانشگاه » مهلت ثبت نام آزمون استخدامی فرزندان شاهد و ایثارگر تمدید شد

به گزارش خبرگزاری زردیس، سعید اوحدی در دیدار با تعدادی از فرزندان شهدا، ضمن شنیدن درخواست‌ها و مطالبات فرزندان شهدا، در پاسخ به سوالی درباره تمدید مهلت ثبت نام در این آزمون استخدامی، عنوان کرد: براساس درخواست فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد، مهلت تکمیل دفترچه و ثبت‌نام در این آزمون استخدامی ۲ هفته تمدید شد و تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: براساس درخواست جامعه ایثارگری، فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد و درخواست مادران ایشان که چند روز پیش در جلسه با بنده هم پیگیر بودند، نامه‌ای با حدود ۱۴۰ امضا برای آقای واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ارسال و درخواست شد ۶ هزار شغل محل دیگر در سامانه سازمان سنجش بارگذاری شود. درخواست دیگر جامعه ایثارگری از سازمان امور استخدامی کشور این است که این ۶ هزار شغل جدید هم تا مهلت مقرر به مجموعه شغل محل‌های آزمون اضافه شوند.

اوحدی با اشاره به شغل محل‌های پیش‌بینی شده در چهار مجموعه ذیل وزارت نفت برای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد، عنوان کرد: تعداد زیادی از فرزندان عزیز شهدا و جانبازان از نخبگان هستند. تعدادی از این عزیزان که با خود بنده هم جلسه داشتند و به طرق مختلف با هم در ارتباط هستیم دارای مدرک دکترای نفت، اکتشاف و… و از رتبه‌های برتر دانشگاه هستند. مطالبه و حق ایشان یک شغل مرتبط با رشته دانشگاهی و توانایی آن‌ها است. البته ۵۵۰ شغل در چهار مجموعه ذیل وزارت نفت پیش‌بینی شده است که تاکنون در سامانه سازمان سنجش بارگذاری نشده است؛ خواسته جدی فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد این است که وزارت نفت هم هرچه زودتر این شغل‌ها را بارگذاری کند.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه تاریخ برگزاری آزمون به دلیل شرایط خاص کرونا در کشور وابسته به اعلام نظر ستاد ملی کرونا است، اضافه کرد: تاکنون تاریخی برای برگزاری آزمون اعلام نشده است اما همه تلاش ما این است که قبل از انتخابات و قبل از پایان دولت یازدهم برگزار شود که البته این موضوع مشروط به اجازه و هماهنگی ستاد ملی کرونا است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تشکر از دولت و مجلس برای همکاری در برگزاری این آزمون، گفت: در جلسه‌ای که صبح امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، دکتر قالیباف پیگیر موضوع استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد بود و ضمن قدردانی از این اقدام بسیار مهم که برای اولین بار انجام شده است، تاکید کرد مراجعات زیادی در مورد سهمیه وزارت نفت در این آزمون به مجلس شده است و باید خواسته این عزیزان پیگیری و حل شود.

اوحدی با بیان اینکه آزمون اختصاصی برای استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانباز ۷۰ درصد برای اولین بار در کشور اتفاق می‌افتد، تاکید کرد: به‌صورت طبیعی این آزمون یک تجربه بسیار بزرگ برای بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان سنجش و سازمان امور اداری و استخدامی کشور است که حتماً پس از برگزاری، آسیب‌شناسی و ارزیابی خواهد شد و بلافاصله بعد از این آزمون مقدمات برگزاری آزمون‌های دیگر فراهم خواهد شد. درواقع این آزمون یک نقطه شروع است و با برگزاری آزمون‌های دیگر ادامه خواهد داشت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به صحبت‌های رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه هر آنچه در قالب لایحه و حل مسائل جامعه ایثارگری بیاید، مورد حمایت مجلس قرار می‌گیرد، اضافه کرد: باتوجه به نوع نگاه بسیار خوبی که هم در دولت و هم در مجلس وجود دارد نسبت به این آزمون و برگزاری آزمون‌های بعد خوش‌بین هستیم. انصافاً هم دستگاه‌های مختلف مرتبط و هم مجلس و دولت ما را در برگزاری این آزمون بسیار همراهی کردند. تا جایی که خود رئیس جمهور دستور استخدام فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد را صادر و ابلاغ کرد.

اوحدی با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار شغل محل وزارت آموزش و پرورش، سازمان مراتع و جنگل‌داری و شهرداری‌ها و ۵۵۰ شغل وزارت نفت تا به امروز در سامانه سازمان سنجش بارگذاری نشده، عنوان کرد: رایزنی شده است که با تمدید مهلت ثبت‌نام، این تعداد شغل محل هم بارگذاری شود؛ اگر به هر دلیلی یکی از این دستگاه‌ها تا پایان مهلت ثبت‌نام شغل‌محل‌های مربوطه را بارگذاری نکند، باتوجه به اینکه تاریخ برگزاری آزمون مشخص نیست، این پیش بینی صورت گرفته که قبل از برگزاری آزمون یک یا دو روز موقتاً سایت سازمان سنجش امکان ثبت‌نام را برای شغل‌محل‌های جدید ایجاد کند. همچنین مذاکراتی انجام شده است که امکان ویرایش اطلاعات هم برای داوطلبان آزمون ایجاد شود.

اوحدی در ادامه گفت: همچنین مقرر شد امروز تمامی رؤسای بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌ها، طی جلسه‌ای با شهرداران شهر خود، نسبت به اعلام نیاز شهرداری مربوطه درخصوص جذب فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوال یکی از فرزندان شهدا درخصوص استخدام در نیروی انتظامی هم عنوان کرد: طی نشست‌هایی که با فرمانده کل و مسئولان نیروی انتظامی داشتیم، ایشان اعلام آمادگی کردند حتی بیشتر از ۲۵ درصد از ظرفیت استخدامی خود را به فرزندان شهدا و جانبازان اختصاص دهند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان