شما اینجا هستید
حوادث » تلف‌شدن پرندگان در ساحل شهرستان گناوه/ علت در حال بررسی است

کامبیز عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار زردیس اظهار داشت: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر تلف شدن تعدادی از پرندگان در ساحل شهرستان گناوه این موضوع بلافاصله در دستور کار کارشناسان این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه افزود: جهت بررسی این موضوع کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه به محل اعلام شده اعزام و به بررسی و پایش منطقه پرداختند.

وی گفت: در پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره از ساحل شهرستان گناوه تعدادی بسیار معدودی پرنده تلف شده به صورت پراکنده با فاصله زیاد و با حدود هر ۸۰۰ تا هزار متر فاصله بین شش تا هشت پرنده تلف شده مشاهده شد که زمان زیادی از تلف شدن آنها گذشته و بافت‌های اولیه را از دست داده بودند.

وی بیان کرد: پس از پایش نوار ساحلی اجساد پرنده‌ای مرده یافت شده توسط کارشناسان این اداره برای بررسی علت تلف شدن به اداره دامپزشکی شهرستان گناوه تحویل داده شد.

عبدالهی تصریح کرد: احتمال اینکه این پرندگان در اثر بقایای سموم کشاورزی تلف شده باشند وجود دارد ولی علت نهایی تلف شدن این پرندگان پس از بررسی توسط کارشناسان دامپزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه تاکید کرد: از همه شهروندان محترم و شورا و دهیاری‌های روستاهای شهرستان گناوه درخواست می‌شود به محض مشاهده این گونه موارد مراتب را در اسرع وقت به اداره محیط زیست شهرستان گزارش کنند.

خبری مبنی بر مرگ انواع پرندگان بومی در چند روز اخیر در ساحل روستاهای شهرستان گناوه در فضای مجازی منتشر شده بود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان