شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » آغاز عملیات احداث گمرک کاشان تا یک ماه آینده

به گزارش خبرنگار زردیس، عباس رضایی ظهر چهارشنبه در حاشیه سفر به کاشان در جمع خبرنگاران با اشاره به موقعیت فوق العاده اقتصادی و صنعتی شهرستان کاشان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های موجود باید مشکلات مربوط به این دو حوزه با جدیت حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث مشکلات مربوط به منطقه ویژه اقتصادی کاشان بود، ابراز داشت: با توجه به ضرورت تشکیل این منطقه در شمال استان اصفهان جلسه‌ای با حضور مدیران مجموعه‌های تأمین زیرساختی استان اصفهان برگزار و این مشکلات مطرح و رسیدگی شد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی مصوبه هیئت وزیران را در ۱۲ سال پیش دارد، تصریح کرد: تأمین زیرساخت‌ها و احداث این منطقه در طی این سال‌ها همیشه با مشکلاتی روبرو بوده است که خوشبختانه با عزم جدی مدیران شهرستان و استان این مشکلات برطرف و طی ماه‌های آینده زیرساخت‌های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی در این منطقه مهیا می‌شود.

فنس کشی ۲۵۰ هکتار از منطقه ویژه اقتصادی کاشان

وی با بیان اینکه این منطقه دارای یک هزار و ۳۴۴ هکتار است، خاطرنشان کرد: فاز اول این مجموعه در زمینی با وسعت ۲۵۰ هکتار فنس کشی و در حال انجام تهیه زیرساخت‌های لازم برای سرمایه گذار هستیم.

رضایی آغاز به کار این منطقه را یک تحول اساسی در شمال استان اصفهان و همچنین تمامی استان دانست و افزود: امیدواریم با شروع به کار این منطقه فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع از ظرفیت‌های موجود در این منطقه به نحو شایسته ای استفاده کنند.

گمرک کاشان فاقد یک مجموعه کالبدی مشخص و معین است

وی یکی دیگر از مشکلات جدی صنعتگران کاشان را مربوط به گمرکات شهرستان دانست و گفت: گرچه کاشان از نظر فعالیت‌های مرتبط با گمرک یکی از فعال‌ترین مراکز موجود در سطح کشور است اما این مرکز فاقد یک مجموعه کالبدی مشخص و معین برای انجام امور است که با صحبت‌ها و توافقات انجام شده مقرر شد عملیات اجرایی ساختمان گمرک از یک ماه دیگر شروع شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان