شما اینجا هستید
برنامه نویسی » تقسیم فایل XML بزرگ برای درون ریزی در وردپرس

وردپرس دارای ورودی و خروجی‌های ساختاری است که به شما اجازه می‌دهد پست را در فرمت XML وارد و صادر کنید. اما در برخی مواقع حجم این فایل‌ها زیاد است و شما هنگام درون‌ریزی آن‌ها با مشکل مواجه خواهید شد. برای تقسیم فایل XML این مقاله را دنبال کنید.

مثلاً زمانی که شما از سایت قبلی وردپرس خود به سایت جدید انتقال میابید، گاهی اوقات فایل خروجی بزرگ‌تر از محدوده‌ی آپلود میزبان وب می‌باشد. که در این صورت دو گزینه پیش روی شما است که ما در اینجا توضیح خواهیم داد. درواقع امروز قصد داریم به شما همراهان عزیز میهن وردپرس، نحوه تقسیم فایل‌های XML بزرگ برای درون‌ریزی در وردپرس را آموزش دهیم. پس اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید از دستورالعمل زیر استفاده کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید

تقسیم فایل XML بزرگ برای درون ریزی در وردپرس
تقسیم خودکار فایل‌های XML بزرگ وردپرس
تقسیم خودکار فایل‌های XML در سیستم مک

تقسیم فایل XML بزرگ برای درون ریزی در وردپرس

همان‌طور که گفته شد این مشکل می‌تواند برای شما هنگام انتقال سایتتان نیز به جود بیاید. اگر با مشکل اندازه فایل‌های XML روبه‌رو هستید می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

اولین راه‌حل این است که از ارائه‌دهنده میزبان یا همان شرکت‌هاست خود بخواهید که حد آپلود را برای شما افزایش دهد و آن را به بیشترین حد برساند؛ روش دوم این است که فایل‌های XML بزرگ را به چند فایل کوچک تقسیم کنید و سپس به‌صورت تکی آن‌ها را در وردپرس جدید آپلود یا درون‌ریزی کنید.

در این مقاله ما می‌خواهیم به شما آموزش دهیم چطور فایل‌های سایت خود را به فایل‌هایی با حجم کمتر تقسیم کنید.

تقسیم خودکار فایل‌های XML بزرگ وردپرس

شما می‌توانید به‌صورت دستی فایل‌های XML بزرگ را با ایجاد چند فایل XML با یک هدر، دسته‌بندی و اطلاعات فوتر و تقسیم بقیه موارد به فایل‌های کوچک تقسیم کنید. ابزار رایگانی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد فایل‌های XML را تنها با یک کلیک تقسیم کنید.

کاربرانی که سیستم‌عامل آن‌ها ویندوز است می‌توانند برای تقسیم فایل‌ها از ابزار wordpress WXR File Splitter استفاده کنند. روند کار با این ابزار بسیار راحت و ساده است و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این برنامه را دانلود و بر روی سیستم خود اجرا کنید.

بعد از اجرای این برنامه، یک صفحه مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده خواهد شد:

نرم‌افزار WordPress WXR File Splitter

برای باز شدن فایل XML وردپرس روی open WXR file کلیک کنید. این ابزار فایل شما را خوانده و به شما اطلاعاتی مفیدی در مورد داده‌ی آن می‌دهد. در هدر و فوتر آن را دریافت می‌کند و به شما تعداد آیتم‌ها در فایل را نشان می‌دهد.

شما باید محدوده‌ی سایز را هنگام تقسیم فایل در یک فایل کوچک تعیین کنید و همچنین می‌توانید تعداد فایل‌هایی که می‌خواهید تقسیم شود را فراهم کنید. درهرصورت هدف این است که فایل به‌اندازه‌ی کافی کوچک شود، بنابراین می‌توانید آن را روی میزبان‌هاست خود بدون هیچ محدودیتی، آپلود کنید.

در پایین روی گزینه Split Files کلیک کنید که فایل‌ها را تقسیم می‌کند و آنها را در یک فولدر به‌عنوان فایل XML اصلی وردپرس ذخیره می‌کند.

تقسیم خودکار فایل‌های XML در سیستم مک

همچنین کاربرانی که سیستم آنها مک است می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. برای این کار باید از ابزار WordPress WXR Split utility استفاده کنند؛ روندی که این نرم‌افزار برای تقسیم فایل استفاده می‌کند، دقیقاً مانند مورد قبلی است. به بیان ساده آر این ابزار نیز تقسیم فایل‌های بزرگ XML به قطعات کوچک‌تر است.

نرم‌افزار Split Files

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. موفق و سربلند باشید.:)

منبع : میهن وردپرس

دریافت فایل





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان