شما اینجا هستید
حوادث » کاهش ۲۵ درصدی جانباختگان جاده ای در استان گیلان

به گزارش خبرنگار زردیس، ارسلان زارع امروز (یکشنبه) در جلسه راهبری وضعیت تصادفات گیلان با اشاره به کاهش ۴۸ درصدی تلفات جاده‌ای در سال گذشته، اظهار کرد: بر اساس آمارها امسال میزان تلفات جاده‌ای در گیلان ۷.۱ درصد کاهش داشته است.

وی گیلان را سومین استان پرتراکم جمعیتی کشور عنوان کرد و گفت: تعداد مصدومین نیز در سال گذشته در مقایسه با سال قبل تر ۱۶.۷ درصد و تلفات جانی طی چهار ماه نخست امسال نیز ۳.۲ درصد کاهش داشته است.

استاندار گیلان به کاهش ۲۵ درصدی جانباختگان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات اصلاحی و حضور فعالانه پلیس راه به ویژه در محورهای حادثه خیز اثرگذار است.

وی ادامه داد: شهرستان رودبار با کاهش ۵۲ درصدی تعداد تلفات جانی ناشی از تصادفات طی مدت چهار ماه نخست امسال بیشترین کاهش را بین شهرستان‌های استان داشته است.

زارع بر ضرورت فرهنگ سازی از سوی صدا و سیما و رسانه‌ها تأکید و تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزش موتورسیکلت سواران توسط دهیاران با محوریت دفتر امور روستایی استانداری، فرمانداران و بخشداران باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: جداسازی محورهای دوطرفه، تشدید کنترل پلیس راه در محورهای پرخطر، تقویت روشنایی مسیرهای اولویت دار، ایمن سازی جاده‌های اصلی و حادثه خیز، بهسازی تابلوها و علائم و آرام سازی سرعت با استفاده سرعت‌کاه و اصلاح هندسی باید بیش از گذشته مورد توجه راهداری باشد.

استاندار گیلان بر تسریع بهره برداری از دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات و چراغ‌های جدید راهنمایی در تقاطع‌های مرکز استان و نیز شهرهای دارای اولویت تأکید و اضافه کرد: آشکارسازی خطوط عابر پیاده نیز می‌تواند الگوی خوبی برای دیگر شهرهای استان باشد.

وی اضافه شدن آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مرکز اورژانس استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: هلال احمر با استفاده از پایگاه‌های امداد جاده‌ای و جوانان داوطلب ضمن افزایش تجهیزات در کنار اورژانس به مردم خدمات ارائه می‌کند که افزایش پایگاه‌های جاده‌ای و شهری در نیمه دوم سال می‌تواند خدمات را دوچندان کند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان