شما اینجا هستید
جامعه » پیوند اجتماعی مردم جامعه با حل مشکلات یکدیگر مستحکم می‌شود

حجت الاسلام محمدمهدی نبی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار زردیس اظهار کرد: طرح مردمی مهرواره محله همدل در استان خوزستان از بدو شروع با هماهنگی‌ها و اقدامات بسیار خوبی در استان انجام شد و جلسات مختلفی نیز با رؤسای ادارات در سراسر استان در این راستا برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، همراهی میدانی رؤسای ادارات و کنشگران فرهنگی توسط راهیاران استانی را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در اجرای این مهرواره برشمرد و افزود: با همراهی و همکاری مؤثر راهیاران استانی و با هماهنگی‌هایی که با ادارات تبلیغات اسلامی انجام شد، کنشگران فرهنگی که به دنبال نظام مسائل و حل مشکلات محلات خود بودند، شناسایی شده و در یک رقابت شهرستانی با حضور دستگاه‌های مختلف فرهنگی در یک نظام اداری متقن، متشکل از نمایندگان ۱۱ ارگان فرهنگی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت برگزاری مهرواره محله همدل تصریح کرد: از مهم‌ترین ضرورت‌های اجرای این مهرواره این است که محوریت با فعالیت‌هایی است که خاستگاه آنها مسجد است و نکته حائز اهمیت دیگر این است که در این طرح با توجه به رابطه محله محوری تلاش می‌شود تا پیوندهای اجتماعی میان مردم جامعه از مسیر حل مشکلات یکدیگر، مستحکم‌تر شود.

حجت الاسلام نبی زاده به ثمرات اجرای طرح محله همدل در جامعه اشاره کرد و افزود: وفاق و همدلی نیروهای جهادی و انقلابی، عمران و آبادانی محلات و شهرها، مردمی کردن تبلیغ که به وسیله خدمت‌رسانی به مردم و… از ارزنده‌ترین ثمراتی است که اجرای این مهرواره در جامعه به همراه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، تحقق فرمایش مقام معظم رهبری را در خصوص حلقه‌های میانی از دیگر ثمرات محله همدل برشمرد و گفت: از دیگر ثمرات قابل توجه اجرای مهرواره محله همدل، تحقق عینی فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص حلقه‌های میانی است که وضوح در این طرح متجلی شده و این حلقه‌های میانی هستند که مشکلات و مسائل مردم را در کف میدان حل‌وفصل می‌کنند.

به گزارش مهر در مرحله داوری استان خوزستان، ۲۰ طرح مورد ارزیابی نهایی قرار گرفت که چهار طرح به عنوان برگزیده به مرحله کشوری معرفی شدند و در اختتامیه اجرای این مهرواره، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان حائز رتبه برگزیده بین مدیران کل و حجت الاسلام مرتضی بیگدلی به عنوان راهیار برتر بنیاد اهدایت در کشور معرفی شدند.

همچنین از بین ۱۴ طرح منتخب کشوری، دو طرح برگزیده متعلق به استان خوزستان بوده است که رضا آیت از دزفول و مجید قنواتی از رامهرمز به عنوان منتخبان این مهرواره مورد تقدیر قرار گرفتند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان