شما اینجا هستید
بین الملل » افزایش همکاری نظامی میان مسکو و کشورهای سازمان پیمان امنیت جمعی

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از رویترز، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه طی سخنانی گفت که در پی خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان و ایجاد تهدیدات امنیتی جدید برای منطقه آسیای میانه، مسکو و دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) در راستای تأمین امنیت منطقه با یکدیگر همکاری تنگاتنگی خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، شویگو تاکید کرد که مسکو اقدام به افزایش تماس‌های خود با اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی کرده و قرار است در زمینه تأمین امنیت منطقه همکاری تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.

وزیر دفاع روسیه گفت: ما در تماس تنگاتنگی با اعضای سازمان پیمان امنیت جمعی در خصوص افغانستان هستیم… به همین دلیل تعاملات ما در قالب این پیمان نیز باید تقویت شود.

وی همچنین تاکید کرد که خطر عبور شبه نظامیان افغان از مرزهای کشورهای همسایه، در پی قدرت گرفتن طالبان در افغانستان به شدت تقویت شده است.

وزیر دفاع روسیه همچنین از افزایش قاچاق مواد مخدر به کشورهای آسیای میانه، به عنوان تهدید دیگر ناشی از روی کار آمدن طالبان در افغانستان یاد کرد.

این مقام ارشد نظامی روسیه همچنین با اشاره به مانورها و رزمایش‌های نظامی مشترک میان روسیه و کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، تاکید کرد که این تمرینات نظامی همواره ادامه خواهند داشت تا نیروهای کشورهای عضو این پیمان، همواره در آمادگی کامل برای مواجهه با تهدیدات منطقه‌ای به سر برند.

سازمان پیمان امنیت جمعی در حال حاضر از ۶ عضو تشکیل شده که عبارتند از روسیه، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس، تاجیکستان، ازبکستان.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان