شما اینجا هستید
دین و اندیشه » مرحله نخست مسابقات قرآن کریم در قم از ۹ شهریور آغاز می شود

به گزارش خبرنگار زردیس، سید محمد صالح‌نژاد پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز مرحله نخست چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: نام نویسی از علاقمندان به شرکت در این مسابقات طی روزهای ۱۳ اردیبهشت تا ۱۳ خردادماه امسال صورت گرفت و در استان قم حدود ۹۰۰ نفر در رشته‌های مختلف از جمله قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ از پنج جز تا کل، تفسیر، دعاخوانی و اذان نام‌نویسی کردند.

وی افزود: امسال شاهد افزایش سه برابری شرکت‌کنندگان در مسابقات سراسری قرآن کریم در استان قم بودیم.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مسابقات خواهران از نهم شهریورماه به مدت چهار روز آغاز خواهد شد گفت: مسابقات برادران هم به مدت سه روز و از هفدهم همین ماه در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی (ع) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات به صورت انفرادی، بدون حضور جمعیت و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تدارک دیده شده و بر این اساس، زمان‌بندی دقیقی صورت گرفته و به شرکت‌کنندگان هم اعلام شده است.

صالح‌نژاد با بیان اینکه برگزیدگان این مرحله از مسابقات بر پایه کسب حد نصاب امتیاز و در دو مرحله نیمه نهایی و نهایی به سازمان اوقاف معرفی می‌شوند گفت: با توجه به اینکه تعداد شهرستان‌های استان قم زیاد نیست، مراحل شهرستانی و استانی با هم تجمیع شده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: ۵۰۰ نفر از متسابقین در استان قم در رشته تفسیر شرکت کرده بودند که مسابقه کتبی این رشته به صورت اینترنتی در سیزدهم مردادماه برگزار شده و مهرماه هم مرحله دوم آن برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: نیمی از شرکت‌کنندگان در مسابقات مرحله نخست در سطح استان قم را خواهران تشکیل می‌دهند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان