شما اینجا هستید
دین و اندیشه » موکب خدام الحسین (ع) شهرستان گناوه در کربلا خدمات‌دهی می‌کند

ضرغام مردانی در گفتگو با خبرنگار زردیس با تسلیت پیشاپیش ایام اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا، مجوز برگزاری آئین اربعین امسال به صورت بسیار محدود صادر شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گناوه افزود: هر ساله در ایام اربعین مواکب متعددی از شهرستان گناوه در عراق و یا در مسیر زائران برپا می‌شد اما امسال با توجه به شرایط کرونایی، فقط موکب خدام الحسین (ع) (موکب مرکزی شهرستان گناوه) از این شهرستان به کشور عراق اعزام می‌شود.

وی گفت: سهمیه استان بوشهر در برپایی موکب اربعین امسال در عراق، سه موکب اعلام شده است که موکب خدام الحسین (ع) یکی از این موکب ها است.

فعالیت در کربلا با حضور ۳۰ خادم

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان گناوه ادامه داد: موکب خدام الحسین (ع) (موکب مرکزی شهرستان گناوه) تنها موکبی از استان بوشهر است که در شهر کربلا مستقر خواهد شد و ارائه خدمات خواهد کرد.

وی گفت: ارائه خدمات به زائران نیز امسال با توجه به شرایط خاص کرونایی و محدودیت‌ها ایجاد شده بسیار محدودتر خواهد بود اما این موکب آمادگی لازم برای ارائه خدمات رفاهی و عمومی، خدمات فرهنگی و بهداشتی به زائران حسینی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را دارد.

مردانی بیان کرد: در سال‌های گذشته و پیش از شیوع کرونا حدود ۱۰۰ خادم در موکب خدام الحسین (ع) شهرستان گناوه خدمت می‌کردند ولی امسال با توجه به محدودیت‌های کرونایی ۳۰ خادم در این موکب به زائران حسینی خدمات ارائه خواهند کرد.

کاهش زمان فعالیت

وی گفت: این موکب در سال‌های گذشته به مدت ۱۰ روز به زائران حسینی در ایام اربعین خدمات ارائه می‌داد ولی امسال با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده و اعزام خادمین از راه هوایی، خدمات موکب نیز به مدت یک هفته خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از خادمان در کربلا حضور یافته و کارهای مقدماتی برپایی موکب را انجام می‌دهند و با فراهم شدن آخرین هماهنگی‌ها طی امشب یا فردا این موکب به کربلا اعزام خواهد شد.

وی یادآور شد: گرچه امسال به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده پیاده روی اربعین مانند هر سال برگزار نمی‌شود و زائران و عاشقان حسینی به صورت گسترده نمی‌توانند در این همایش حضور داشته باشند ولی موکب مرکزی شهرستان در کربلا نایب الزیاره همه مشتاقان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در این ایام خواهد بود.

مشارکت مردم

وی با اشاره به اینکه مردم مؤمن و خیرین شهرستان هر سال کمک‌های بسیار خوبی در برپایی موکب و تأمین نیازها داشته‌اند گفت: امسال نیز این موکب آماده جمع آوری کمک‌های مردمی و خیرین است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات گناوه از همکاری و همراهی رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان بوشهر، فرماندار، فرمانده سپاه انصار الحسین (ع) شهرستان گناوه، امام جمعه گناوه و مردم ولایی و مؤمن و خیرین در حمایت و برپایی و جمع آوری کمک‌ها به موکب اربعین تقدیر کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان