شما اینجا هستید
بین الملل » آزمایش موشک جدید کره شمالی/ آمریکا واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از رویترز، منابع مطلع وابسته به کره شمالی اعلام کردند که این کشور یک موشک ضد هوایی جدید را آزمایش کرده است.

در همین ارتباط نیز، خبرگزاری رسمی کره شمالی تائید کرد که «آکادمی علوم دفاعی» که سازمانی برای ساخت تسلیحات نظامی این کشور است، آزمایش این موشک جدید را برعهده داشته است.

این چندمین پرتاب موشک کره شمالی طی کمتر از ۱۰ روز گذشته است.

از سوی دیگر پرتاب موشک جدید از سوی کره شمالی با واکنش فوری آمریکا روبرو شده است و «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که اقدمات پیونگ‌یانگ به افزایش بی‌ثباتی منجر می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا بعد از گفت‌وگوهای تجاری آمریکا-اتحادیه اروپا در شهر «پیتسبورگ» گفت: «ما درباره این موارد نقض مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت که بستر را برای بی‌ثباتی و ناامنی فراهم می‌کنند نگران هستیم.»

آنتونی بلینکن مدعی شد آمریکا نمی‌تواند ادعای کره شمالی مبنی بر آزمایش یک موشک جدید «هایپرسونیک» به نام «هواسونگ -۸» را تأیید کند و واشنگتن در حال ارزیابی آزمایش‌های موشکی کره شمالی است تا بفهمیم دقیقاً چه کاری انجام داده‌اند و از چه فناوری‌ای استفاده کرده‌اند.

طی دو هفته گذشته این چندمین آزمایش موشکی کره شمالی است. هفته گذشته نیز شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی آزمایش‌های جدید موشکی کره شمالی تشکیل جلسه داد که در نهایت این شورا نیز نتوانست به یک پاسخ هماهنگ در برابر کره شمالی دست یابد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان