به گزارش خبرنگار زردیس، حجتالاسلام روحالله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، در افتتاحیه «رویداد محبت» اظهار داشت: انقلاب اسلامی الگوی سومی را برای بالندگی و نقشآفرینی زن ترسیم کرد که نه شرقی و نه غربی است.
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: زن غربی، زن فریبنده، اغواگر، زیباروی و زیبارو طلب است. زن شرقی زن کارگر، کارآفرین و ثروتساز است که در فیلمهای کرهای شاهدش هستیم. اما از نظر اسلام هویت اصلی زن آن مقام معنوی، رهبری، مادری و تربیتی اوست. بنابراین مأموریتی که هم اکنون دنبال کشف آن هستیم و حضرت آقا از ما خواستهاند این است که الگوی سوم زن را برای همگان بازتعریف کنیم.
حریزاوی درباره الگوی زن سوم، عنوان کرد: زن هدایتگر و انسانساز، زن جامعهپرداز و تمدنساز، همان زن خانهداری است که مأموریتگرا نیز هست و خانهداری چیز مستقلی از آن نیست.
وی با طرح این پرسش مبنی بر اینکه مأموریت زن تراز انقلاب اسلامی چیست؟ پاسخ داد: ناظر به خلأهای جامعه میتوان گفت با نسلی مواجه هستیم که بسیاری از حقایق را اجمالاً پذیرفته، ولی تفصیلا نپذیرفته است. حقایق را تصور کرده، اما تصدیق نکرده است. میشناسد اما حکم قطعی و یقینی که بگوید این است و جز این نیست را نمیدهد. وقتی با چنین نسلی مواجه هستیم باید بدانیم چگونه و کجا با او باید حرف زده شود.
حجتالاسلام حریزاوی با بیان اینکه مسجد محل تربیت است، اظهار داشت: تربیت به معنای مدیریت سختیها و رنجها است. معلم و مربی باید کاری کند که طرف مقابل مهارت مدیریت رنج را پیدا کند و از مواجهه با رنج نترسد. امام علی (ع) فرمودند: «اگر از چیزی ترسیدی خودت را درون آن بینداز». مربی در تربیت باید رنج را تقسیم کند؛ اگر این کار را نکرد، متربی در جامعه رنجگریز میشود.
قائممقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مأموریت و رسالت زن تراز انقلاب اسلامی تربیت و تبیین است. تربیت میدان گستردهای دارد که شامل خودش، خانوادهاش و جامعهاش میشود و باید دانست تربیت دانهای نیست؛ تربیت خانوادگی است. خانواده و محیط را باید تربیت کرد. میشود شرایطی را فراهم آورد که محیط، تربیت کننده خود فرد باشد؛ و به همین دلیل است که راز تاکید دین بر ارتباط با مسجد، نقش عمیق مسجد در تربیت است. خدای متعال فطرت انسان را با مسجد که خانه خودش است، بیشتر سرشته است تا با منزل که به دست انسان ساخته شده است. «إن المساجد لله». مسجد غفلت زدا است انسان وقتی وارد مسجد میشود، از اهل ایمان خجالت میکشد و این تأثیر تکوینی است که موجب پرهیزاز گناه میشود.
وی تبیین را بالاتر از بیان دانست و گفت: خدا قرآن را بیان و تبیین معرفی میکند. بیان یعنی معرفی یک مطلب. «هذا بیان للناس»، بیان، فقط انتقال محتواست. اما گاهی فرد سابقه ذهنی ندارد و مطلب به ذهنش نمینشیند. اینجا وظیفه دیگری داریم که تبیین است. لذا قرآن آیات خود را بینات را میداند و کاری میکند که فرد معنا را درک کند و بتواند ایمان بیاورد. قرآن هم علم و آگاهی میدهد، هم ایمان و اعتقاد راسخ میدهد که هیچ اعتقاد دیگری نتواند جایش بنشیند و تأثیری در حالتهای انسان نداشته باشد.
حریزاوی درباره فرق بیان و تبیین خاطرنشان کرد: آن کسی که برای حاج قاسم گریه میکند، اما بعد گناه میکند، به خاطر فطرت پاکی است که در دام شیطان افتاده است. فطرت مال خداست و پاک است. اما شیطان مهارتهای بسیاری دارد؛ تسویل، تزئین، اغراء، اغواء و … با این مهارتها غبار بر دانش انسان مینشیند، دانش فراموش میشود و نورافشانی نمیکند و وظیفه ما در تبیین این است که مثل انبیا فطرتها را فرمانده جان افراد کنیم، طوری که عقلش به او فرمان دهد.
اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان
تمامی حقوق مطالب برای "اخبار زردیس"محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.
طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.