شما اینجا هستید
بین الملل » اظهارات وزیر دولت لبنان درباره تجاوزات عربستان، توهین نیست

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از النشره، «ضیف‌الله الشامی»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن اظهارات و مواضع «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره جنگ یمن را «آزاد» و «محترم» خواند و این گونه اظهارات را ستود.

«ضیف‌الله الشامی» حملات لفظی سعودی‌ها و گروه‌هی نزدیک به ریاض علیه وزیر اطلاع رسانی لبنان را محکوم کرد و گفت: وزیر قرداحی در معرض حملات افراد بحران زده و عوامل ائتلاف متجاوز آمریکا و عربستان قرار گرفته است.

به گفته ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع رسانی لبنان همچنین در معرض حمله کمپین حامیان عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

وزیر اطلاع رسانی یمن افزود: اظهارات قرداحی آن طوری که برخی از جمله رژیم سعودی و مزدورانش تلاش می‌کنند، اهانت تلقی نمی‌شود و ما بر اهمیت احترام به آزادی بیان تضمین شده توسط میثاق‌ها و قوانین بین‌المللی و ملی تاکید داریم.

«جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان دو شب پیش در یک برنامه ضبط شده تلویزیونی ضمن محکوم کردن اقدامات و جنگ‌های ائتلاف متجاوز سعودی در یمن اعلام کرد که جنبش «انصارالله» در سالهای جنگ فقط از خود در برابر اقدامات این ائتلاف دفاع کرده است. وی در بخشی از سخنان خود گفته بود: «من معتقدم جنگ یمن یک جنگ بیهوده است و باید متوقف شود. ملت یمن از خود دفاع می‌کند. آیا چنین ملتی باید مورد تجاوز قرار گیرد».

سخنان قرداحی واکنش‌های متعددی را در محافل مختلف لبنان به همراه داشت. رسانه‌های لبنانی نزدیک به عربستان سعودی به شدت قرداحی را مورد هجمه قرار دادند و مدعی شدند که اظهارات او موجب وقوع یک بحران بزرگ در روابط میان بیروت و ریاض خواهد شد. این رسانه‌ها به صورت آشکار قرداحی را تحت فشار قرار دادند تا از سمت خود استعفا دهد؛ فشاری که البته جواب نداد و وزیر اطلاع رسانی لبنان اعلام کرد که چنین کاری نمی‌کند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان