شما اینجا هستید
جامعه » فاصله زیاد امکانات خوزستان با نقطه مطلوب/ تلاش مسئولان کافی نیست

به گزارش خبرنگار زردیس، حجت الاسلام سید محمد عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز پنجشنبه در نشست با رئیس قوه قضائیه، اقشار و خانواده‌های شهدای خوزستانی و ضمن اشاره به اهمیت نماز اظهار کرد: نماز وصیت همه اولیاست و ارتباط معنوی انسان‌ها با خداوند از طریق نماز نیز رسالت همه اولیاست اما اگر اقتدار نباشد، انجام این تکلیف نیز امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین تکالیف الهی نیاز به حکومت اسلامی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان ادامه داد: تمامی فقها اجماع دارند که در مباحث قضائی در زمان غیبت امام عصر (عج) یک عالم شیعی می‌تواند احکام الهی را اجرا کند و طبیعتاً در قالب حکومت اسلامی این فرصت بیشتر فراهم است.

وی، یکی از پایه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی را عدالت اجتماعی دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که «در بحث عدالت اجتماعی نمره قابل قبولی کسب نکردیم اما معنایش این نیست که گام‌های مؤثری برنداشتیم» و ازاین‌رو قطعاً به آینده می‌نگریم و بسیار امیدوار می‌شویم چون مقام معظم رهبری فرمودند که «شکاف طبقاتی باید از بین برود» و عدالت اجتماعی به معنای واقعی کلمه مستقر شود.

وی اضافه کرد: مجموعه مؤلفه‌های نظام اسلامی به‌خصوص در گام دوم انقلاب اسلامی شرایط فراهم شده تا عدالت اجتماعی به قله‌های رفیع خود راه پیدا کند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه خوزستان در دفاع مقدس و انقلاب دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرد، عنوان کرد: ۶۰ درصد منابع ایران از خوزستان به مرکز کشور سرازیر می‌شود و در تمام سالیان گذشته مسئولان برای ارتقا خوزستان تلاش کردند اما این تلاش کافی نبوده به همین علت امکانات این استان با نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی به فاصله طبقاتی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: این شکاف به این دلیل است که برخی از مسئولان در جایگاه واقعی خود قرار نگرفتند و برخی مدیران نیز حقوق نجومی دریافت می‌کنند؛ بنابراین می‌توان برای اصلاح امور مسئولانی با اخلاق، مجاهد، پاک دست و فساد ستیز بگذاریم تا جهادی و انقلابی کار کند و همچنین باید ماشین‌های میلیاردی ادارات و کاخ میلیاردی برخی مسئولان برچیده شود.

موسوی فرد گفت: با آمدن دولت انقلابی در چند ماه نخست نمی‌توان معجزه‌ای کرد و یک سال زمان می‌خواهد اما انتظار می‌رود که دست افراد فاسد و زمین‌خواران کوتاه شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان