شما اینجا هستید
سلامت » آمارفوتی های کرونا در آذربایجان غربی همچنان دورقمی است/فوت۱۹ بیمار

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار زردیس در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان افزود: متأسفانه با وجود واکسیناسیون هنوز آمار فوتی‌های استان دو رقمی است و شبانه روز گذشته ۱۹ بیمار دیگر جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت، چهار نفر در مهاباد، سه نفر در هریک از شهرستان‌های ارومیه و بوکان، ۲ نفر در هرکدام از شهرستان‌های خوی و سلماس، یک نفر در شهرستان‌های پلدشت، چایپاره، شاهین دژ، میاندوآب و نقده جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: با افزوده شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از کرونا در آذربایجان غربی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ به ۶ هزار و ۸۰۸ نفر رسیده است.

آقازاده با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۷۴۸ نفر در استان به کرونا، حدود ۲۱۰ نفر بستری شدند، ادامه داد: با اضافه شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۱۹۴ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۲۶۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و ۴۷ نفر فقط با استفاده از ونتیلاتور قادر به تنفس هستند، افزود: تاکنون ۳۰۱ هزار و ۶۸۲ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده‌اند که ۵.۱ درصد کل مبتلایان کشور است؛ ۵.۴ درصد کل فوتی‌های کشور براثر ابتلاء به کرونا نیز مربوط به این استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص واکسیناسیون کرونا در استان گفت: یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۲۴۰ نفر در استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که این رقم با سرعت بسیار زیاد در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه همچنین نزدیک به ۹۳۳ هزار نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده و منتظر رسیدن زمان تزریق دز دوم هستند، افزود: بیشترین میزان واکسن مورد استفاده در آذربایجان غربی، واکسن سینوفارم بوده و واکسن‌های آسترازنکا و برکت نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان کرد: در مجموع نوبت‌های اول، دوم و سوم، سه میلیون و ۲۴۸ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده و با سرعت قابل توجهی در حال افزایش این رقم هستیم.

وی با بیان اینکه همچنین تاکنون ۲ هزار و ۷۲۸ نفر دز سوم واکسن کرونا را در آذربایجان غربی تزریق کرده‌اند، افزود: بیش از ۸۱ درصد شهروندان بالای ۱۸ سال آذربایجان غربی تاکنون حداقل یک دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان