شما اینجا هستید
مدرسه ، حوزه و دانشگاه » وجود ۱۲ پروژه کتابخانه‌ای نیمه کاره در لرستان

به گزارش خبرنگار زردیس، فرشته طهماسبی امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کتابخانه ها در هر شهر نماد فرهنگ آن شهر هستند. بر اساس رویکرد نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی چند سال گذشته، کتابخانه های عمومی علاوه بر رسالت و وظیفه اصلی خود، فعالیت‌های فرهنگی ارزشمندی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در سطح استان ۵۸ باب کتابخانه عمومی وجود داشته که از این تعداد ۳۸ باب به صورت نهادی و مابقی به صورت مشارکتی با سایر شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اداره می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: کتابخانه های عمومی در حال حاضر به پاتوق فرهنگی محلات و مناطق تبدیل شده و فعالیت‌های فرهنگی متعددی برای همه گروه‌های سنی به ویژه کودک و نوجوان در این مراکز فرهنگی برگزار می‌شود.

طهماسبی با بیان اینکه ۱۲ پروژه نیمه کاره در لرستان وجود دارد، اظهار داشت: در حال حاضر فضای فیزیکی کتابخانه های استان ۱۷ هزار متر است که با بهره برداری از پروژه‌های نیمه کاره، وسعت فضای کتابخانه ها به ۳۴ هزار متر افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده، فضای فیزیکی کتابخانه ها طی دو سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته و تلاش می‌شود تا با برنامه ریزی و با تکمیل سایر پروژه‌ها، شرایط بهتری را برای فضای مطالعه در استان ایجاد کنیم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان