شما اینجا هستید
سیاست » استاندار قزوین هرچه سریع‌تر مدیران نالایق را کنار بگذارد

قزوین_ نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه جدی با فسادهای مختلف سازمان یافته و نیافته، رانت و ویژه خواری، استفاده ویژه از مدیران بومی، مدیران، اساتید و جوانان رشد کرده و فرهیخته از جمله وظایف استاندار قزوین است.

به گزارش خبرنگار زردیس دکتر فاطمه محمدبیگی بعد از ظهر سه شنبه در همایش بسیج تجلیِ کار مجاهدانه و خدمت صادقانه که به همت سازمان بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: وظیفه ما نشان دادن چهره واقعی بسیج است و باید بدانیم که بسیج محصور به زمان و برای تنها امروز نیست.

وی با بیان اینکه امروز علی لندی‌ها ادامه دهنده راه بسیجیان و شهیدانی همچون بهنام محمدی هستند، اضافه کرد: نوجوانانی همچون علی لندی نشان داده‌اند که نسل جدید ما نیز نسل امید هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب هستیم و باید قدمهای بلندی را در این مرحله از انقلاب برداریم اذعان کرد: حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی که فرمان مقام معظم رهبری است گام بلندی است که باید در این مرحله با کمک همدیگر برداریم.

وی با بیان اینکه یکی از فرازهای گام دوم سبک زندگی ایرانی و اسلامی است تاکید کرد: هرکسی باید نقش خود را در تحقق این بیانیه و گام دوم ایفا کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق تعریف مقام معظم رهبری بسیجی باید نقش خود را در زمان و عصر خود پیدا کند، تاکید کرد: خانواده به عنوان محور قانونگذاری نقطه مغفولی بود که در ۲۰ سال اخیر در روند قامنون گذاری کشور مغفول مانده بود و بر همین اساس تلاش کردیم تا در دور جدید مجلس به این موضوع توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه قانون باید از شعار به عمل تبدیل شود عنوان کرد: با توجه به اینکه مسئله خانواده و جمعیت مدت‌ها در مجلس مغفول مانده بود امروز و در این مجلس تصویب شده و به مرحله اجرا رسیده است.

این مسئول گفت: برخی از سازمان‌های بین‌المللی طرح جوانی جمعیت را فرآیند ضد حقوقی و ضد آزادی زن دانستند اما واقعیت امر این است که ارائه خدمات بهداشت و افزایش تسهیلات سلامت برای جامعه جزئی از الزامات است و هرچقدر افراد بخواهند به استکبار خود اصرار ورزند ما نیز بر حقوق خود پافشاری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه وظیفه رسانه شناسایی دقیق نظام مسائل است ادامه داد: رسانه امروز ملزم است تا به مسائلی نظیر آب، آب‌خیزداری، بهربرداری از آب‌های سطحی و محرومیت‌زدایی بپردازد اما در مطالبات خود باید به این نکته توجه داشته باشد که مطالبه‌گری با حق‌الناس و قانون‌شکنی همراه نیست.

این مسئول امیدآفرینی را از دیگر وظایف اصحاب رسانه دانست و عنوان کرد: ما از مسائلی نظیر سوءمدیریت، رانت و فساد کوتاه نمی‌آییم.

وی با اشاره به اینکه فرصت شغلی نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است افزود: بحران هویت، کهنسالی و کمبود آب از جمله مسائلی است که ما در طی سال‌های اتی با آن مواجه خواهیم شد و بهتر است از حالا برای این مسائل دنبال راه حل باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه انتظار داریم خیلی از شعارهای دولت انقلابی در قالب نماد نمانده و تبدیل به عملیات‌های جدی بشود، ادامه داد: انتظار داریم ظرفیت‌های بالقوه ای که تا به امروز به کار تبدیل نشده بود به پروژه‌هایی بزرگ و ماندگار تبدیل شود.

وی با بیان اینکه استاندار جدید باید به دنبال شناخت از اقوام استان باشد، تاکید کرد: ارتباط با فعالان و نخبگان استان قزوین از دیگر کارهایی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

محمدبیگی تصریح کرد: رعایت بحث عدالت، محرومیت زدایی و رفع تبعیض مخصوصاً در نقاط محروم باید سرلوحه کار استاندار جدید باشد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فسادهای سازمان یافته، مبتنی بر رانت و ویژه خواری باید مورد توجه استاندار جدید قرار بگیرد تاکید کرد: مردم قزوین از اینکه مدیران، بزرگان، نخبگان و جوانان این استان که ثروت و سرمایه‌هایی بزرگ هستند مورد استفاده قرار نمی‌گیرند خسته شده‌اند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک گفت: استفاده از نیروی انسانی نخبه و بومی استان باید در تمام سطوح استان مورد استفاده قرار بگیرد تا باعث ایجاد امید در دل مردم استان شود.

وی اظهار کرد: استاندار قزوین فارغ از جناح بندی و بازی‌های سیاسی، مدیران نالایق و مسئولین متخلف را هرچه سریع‌تر کنارگذاشته و جایگزین آنها را معرفی کند.

محمدبیگی در پایان یادآور شد: برخورد با مدیران ناتوان به معنای ندیدن زحمات مدیران توانمند و کارآمد دولت گذشته نیست و بدون شک این دست از مدیران که دلسوزانه در کنار مردم بودند باید تقویت و مورد استفاده قرار بگیرند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان