شما اینجا هستید
دین و اندیشه » تجلیل از بزرگترین واقف کتب دینی کشور

به گزارش خبرنگار زردیس، دراین آئین که ظهر یکشنبه به همت حوزه علمیه امام حسن عسگری (ع) واداره اوقاف وامورخیریه شهرستان آمل وبا حضور مدیر حوزه‌های علمیه مازندران برگزار شد، از نماینده و یکی از وارثان مرحوم میرزا فضل الله بیگلربیگی نوایی تجلیل و تکریم شد.

مرحوم میرزا فضل اله بیگلربیگی پس از درگذشت خود و بنا به وصیت انجام شده در حدود ۱۵۶ سال قبل بیش از ۵۸ هکتار از زمین‌های تحت مالکیت خود را در چند نقطه از شهر آمل صرف امورات خیریه در حوزه نشر کتاب‌های دینی ازجمله فقه، اصول، تفسیر، حدیث، احکام وقف کرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در این آئین با بیان اینکه اقدام واقف نیک اندیش آملی در وقف اموال خود در راستای ترویج معارف ونشرکتاب های دینی را ارزشمند خواند وگفت: به لحاظ گستردگی اقدام وعمل کار خیر مرحوم میرزا فضل اله بیگلربیگی در سطح حوزه علوم دینی درکشور بی نظیر و تقریباً سابقه نداشته است.

حجت‌الاسلام جواد فلاح افزود:: استفاده از علم و دانش دیگران برکت است و انتشار کتب‌های دینی از علمای بزرگ به نوعی برکت است چرا که بسیاری از دانش آموختگان ونسل های آینده از آن بهره‌مند شوند.

وی، با اشاره به کمرنگ بودن ترویج وقف در جامعه وانتقاد از کم کاری‌های صورت گرفته دراین بخش تصریح کرد، همایش استانی بزرگ واقف کتب دینی مازندران در راستای حمایت وترویج این سنت حسنه و بهره مند آحاد جامعه و دسترسی آسان‌تر شهروند از کتاب‌های دینی برگزار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران ادامه داد، خداوند متعال آنچه را که مخلوقاتش در راه او انفاق می‌کنند، دانا است، گفت: آنچه خداوند به انسان داد نعمت، و اگر توانستیم استفاده کنیم روزی و آنچه انفاق کنیم، برکت است.

حجت الاسلام فلاح افزود: آنچه که اکنون حوزه‌های علمیه از کتاب‌های حاصل از نشر وتجهیز در کتابخانه های سراسر کشور ازعمل خیرخواهانه واقاف خیراندیش آقای مرحوم میرزا فضل الله بیگلربیگی نوایی استفاده حداکثری دارند، بسیاری از آن برکت است.

وی در عین حال بر ترویج وهدایت وقف‌های جدید از سوی افرادی که تمکن مالی درجامعه دارند، به سمت نیازهای واقعی و متانسب با شرایط روز جامعه تاکید کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان