شما اینجا هستید
مدرسه ، حوزه و دانشگاه » سرگردانی دانش آموزان شیداصفهان/آموزش و پرورش: مشکل را رفع می‌کنیم

خبرگزاری زردیس – گروه استان‌ها: در حالی که از ابتدای آذرماه مدارس در تمام مقاطع تحصیلی به طور کامل بازگشایی شده‌اند اما حدود ۴۲۰ دانش آموز مقطع ابتدایی روستای شیداصفهان قزوین به دلیل نداشتن فضای آموزشی هنوز امکان حضور در مدرسه را ندارند.

این در حالی است که تا پیش از بازگشایی کامل مدارس و قبل از آذرماه دانش آموزان به طور نیمه وقت از مدرسه متوسطه روستا استفاده می‌کردند اما با بازگشایی کامل و حضور دانش آموزان مقطع متوسطه در سر کلاس‌ها، دیگر امکان حضور دانش آموزان وجود ندارد.

از سویی یک مدرسه ۹ کلاسه ابتدایی نیز در این روستا در حال ساخت است اما به هنوز افتتاح نشده و دانش آموزان مجبور هستند بر خلاف سایر دانش آموزان در کشور، فقط به صورت مجازی سال تحصیلی را بگذرانند.

اما مشکل زمانی پررنگ می‌شود که برخی دانش آموزان این روستا عنوان می‌کنند به دلیل نبود امکاناتی همچون گوشی و تبلت، دیگر امکان تحصیل مجازی نیز برای آنها فراهم نیست و نیاز است تا در مدرسه حضور یابند.

مدرسه ابتدایی شیداصفهان شنبه افتتاح می‌شود

حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین اما در گفت‌وگو با خبرنگار زردیس با اشاره به مشکلات مدرسه ابتدایی در شید اصفهان اظهار کرد: به یقین ویروس کرونا مشکلات و مسائل مختلفی را در روند فعالیت حوزه‌های مختلف ایجاد کرد که بحث آموزش نیز مستثنا از این جریان نبود.

مدیرکل آموزش وپرورش استان قزوین اذعان کرد: آثار مخرب کرونا روند عمرانی و مالی بسیاری از پروژه‌ها را با اسیب‌هایی مواجه کرد که مدرسه ابتدایی شید اصفهان نیز یکی از این مسائل بود.

پیمانکار کم کاری کرده است

وی افزود: طی کم‌کاری‌هایی که پیمانکار در خصوص ساخت مدرسه ابتدایی شید اصفهان انجام داد دانش‌آموزان ابتدایی این منطقه مجبور شدند طی بازگشایی مدارس در دو شیفت مخالف و در روزهای خاص هفته، در مدرسه متوسطه تحصیل کنند.

این مسئول ابراز کرد: ضمن پیگیری‌های انجام شده و تزریق بودجه به مدرسه ابتدایی این منطقه مدرسه ۹ کلاسه‌ی ابتدایی شیداصفهان شنبه هفته آتی افتتاح خواهد شد و دانش‌آموزان ابتدایی می‌توانند از این مدرسه استفاده کنند.

سرگردانی دانش آموزان شیداصفهان/آموزش و پرورش: مشکل را رفع می‌کنیم

عدم دسترسی ۴ هزار دانش‌آموز قزوینی به آموزش مجازی

عدم تشکیل کلاس و نبود زیرساخت‌ها برای برگزاری کلاس مجازی در حالی است که بیدخام مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین پیش از این در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرده بود: دو سال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و لطمه جبران ناپذیری به ویژه در مقطع ابتدایی به ما وارد شده و در حال حاضر دانش‌آموزان ما هیچ ذهنیتی از مدرسه ندارند و تا کنون نیز مدرسه را در قالب صفحه گوشی دیده‌اند.

همچنین اصغری مدیرکل آموزش و پرورش نیز در این جلسه که یکشنبه برگزار شد عنوان کرده بود ۴ هزار دانش‌آموز در قزوین تبلت ندارند و در تلاش هستیم تا با توجه به اینکه آموزش مجازی پایان نیافته و ادامه دارد برای این دسته از افراد نیز تبلت تهیه کنیم.
مدرسه زودتر از موعد تحویل داده خواهد شد

اما عسگرعلی جوانبخت، مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار زردیس در رابطه با مشکلات دانش آموزان روستای شیداصفهان اظهار کرد: توافق ما برای تکمیل پروژه مدرسه شیداصفهان تا پایان سال جاری بود اما با توجه به بازگشایی مدارس در آذرماه تصمیم گرفتیم این مدرسه در آذرماه مورد استفاده دانش‌آموزان قرار بگیرد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اذعان کرد: از سوی دیگر با توجه به افزایش نرخ برخی از مصالح پروژه با مشکلی مالی مواجه شد که این مشکل نیز با همکاری یکی از خیرین برطرف شده و مدرسه ابتدایی شید اصفهان شنبه بازگشایی می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه تأخیر ما برای بازگشایی مدارس تنها ۹ روز و به دلیل مشکلات مالی بوده است بیان کرد: اگرچه طبق توافق انجام شده تحویل پروژه تا پایان سال جاری بود اما تلاش کردیم تا بتوانیم در آذرماه مدرسه ابتدایی را به بهره‌برداری برسانیم تا مشکل دانش آموزان این روستا حل شود.

مسئولین استان قزوین در حالی این روزها بازگشایی مدرسه نیمه ساعت در روز شنبه ۹ آذر را می‌دهند که اسداللهی دهیار روستای شیداصفهان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما عنوان کرده بود: این مدرسه هنوز فاقد سیستم گرماشی، آب و برق است.

بدون شک تأمین زیرساخت‌های لازم برای تحصیل حق دانش آموزان این کشور است و صرف سکونت در روستا نباید مانعی برای خدمات رسانی به موقع به این دانش آموزان باشد. از سویی نباید تعجیل در تکمیل مدرسه باعث این شود که دانش آموزان از هفته آینده بدون داشتن امکاناتی همچون سیستم گرمایشی یا نور و آب کافی در مدرسه حضور پیدا کنند.







اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان