شما اینجا هستید
آموزش درگاه پرداخت زردیس » انواع خدمات پرداخت درگاه خدمات پرداخت زردیس

امروزه خرید اینترنتی جزئی از فعالیت های هرروزه بسیاری از ما شده است، زیرا در دنیای پر مشغله امروز افراد زمان و فرصت کمتری جهت خریدهای خود دارند.ازین رو می توانند با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی، محصول یا خدمت موردنظر را  انتخاب و تهیه کنند و مبلغ را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

این خریدها با درگاه های پرداخت صورت می گیرد.زمانی که شما کسب وکار خود را در قالب یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید یکی از لازمه های سایت فروشگاهی شما،درگاه پرداخت اینترنتی است.هنگامی که خرید باید از طریق سایت انجام شود،داشتن درگاه پرداخت اینترنتی ضروری است. بعد از گرفتن درگاه اینترنتی، پرداخت آنلاین برای کاربران و مشتریان سایت شما فراهم می شود و نیاز به طی کردن روش سنتی برای پرداخت کردن هزینه ها را نخواهند داشت.

انواع درگاه پرداخت اینترنتی 

بعد از اینکه گفتیم درگاه پرداخت اینترنتی چیست و ویژگی هایی را به صورت لیست ارائه دادیم، حال باید انواع درگاه پرداخت اینترنتی رو بررسی کنیم. به صورت کلی دو نوع درگاه پرداخت اینترنتی داریم:

  • درگاه مستقیم
  • درگاه غیر مستقیم

پرداخت مستقیم:

در این روش پرداخت، کاربر بعد از اضافه کردن محصول به سبد خرید و تکمیل خرید به صورت مستقیم به یکی از بانک ها مثل ملت، ملی، پارسیان و … وصل می شود. یعنی ما به صورت مستقیم از بانک مربوطه درگاه پرداخت دریافت کرده ایم. مثل سایت خودمون که به صورت مستقیم به درگاه بانک ملت وصل می شود.

پرداخت غیر مستقیم:

یک مدل درگاه پرداخت داریم که به غیر مستقیم معروف است یعنی ما به جای گرفتن درگاه از بانک، از واسط درگاه میگیریم. وقتی مشتری میخواهد هزینه محصول را پرداخت کند ابتدا به سایت واسط بانک وصل می شود و سپس به بانک اصلی، در این روش باید مدیر فروشگاه درصدی (معمولا بین ۱ تا صفر درصد) به عنوان کارمزد به سایت واسط پرداخت کند.
شاید بپرسید خوب چه کاریه برم از واسط درگاه پرداخت بگیرم و کارمزد پرداخت کنم. باید این رو اضافه کنم برای گرفتن درگاه مستقیم باید سایت شما نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشد. واقعا گرفتن نماد اعتماد بسیار سخت و طاقت فرسا است. ولی برای گرفتن درگاه بانک غیر مستقیم فقط اسکن شناسنامه و کارت ملی کافیه است.

چند شرکت برای درگاه مستقیم داریم؟

در حال حاضر تعداد شرکت های PSP در ایران حدودا ۱۲ مورد است. (شرکت های PSP شرکت هایی هستند که از سوی بانک مرکزی مجاز به انجام فعالیت و ارائه درگاه پرداخت اینترنتی هستند.) که عبارت هستند از:

  • شرکت به پرداخت ملت
  • شرکت آسان پرداخت پرشین
  • شرکت الکترونیک کارت دماوند
  • شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد
  • شرکت پرداخت الکترونیک سامان
  • شرکت پرداخت نوین آرین
  • شرکت تجارت الکترونیک پارسیان
  • شرکت خدمات نوین داده ورزی سداد
  • شرکت سایان کارت
  • شرکت فن آوا کارت
  • شرکت کارت اعتباری ایران کیش
  • شرکت مبنا کارت آریا

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم بگیریم؟

برای گرفتن درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم باید موارد زیر نیاز است:

  • دارا بودن مجوزهای معتبر شغلی حقیقی و یا حقوقی مربوط به فعالیت
  • داشتن نماد اعتماد الکترونیک
  • رعایت قوانین تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران
  • عدم منع فعالیت از نظر نظام بانکی
  • داشتن وب سایت طراحی شده
  • یک الی دو هفته زمان

توجه: لازم به ذکر است که جهت داشتن درگاه پرداخت حتما می بایست به سایت www.enamad.ir مراجعه کرده و نماد اعتماد الکترونیک را دریافت کرد، چراکه درصورت عدم دریافت نماد، بانک ها نیز درگاه پرداخت را غیر فعال خواهند کرد.

چند سایت برای پرداخت غیر مستقیم داریم؟

در حال حاضر تعداد سایت های واسط به شدت زیاد شده است و روز به روز در حال افزایش است. اما تعداد از این سایت ها واسط برای درگاه پرداخت غیر مستقیم از بقیه بهتر و سابقه بیشتری دارند مثل:

چگونه درگاه پرداخت اینترنتی غیر مستقیم بگیریم؟

اگر میخواهید درگاه پرداخت اینترنتی غیر مستقیم بگیرید کافیه در سایت های واسط ثبت نام کنید و اطلاعات درخواستی رو پر کرده و درگاه خود را دریافت کنید. معمولا نهایت گرفتن یک درگاه غیر مستقیم ۱ ساعت الی ۲۴ ساعت است.

نوع عملکرد درگاه پرداخت به این روش میباشد که شما بعد از فرآیند ثبتنام و تکمیل مدارک به شما یک کد API داده می شود که آن را در سایت خود به کمک برنامه نویس سایت خودتون یا با کمک همکاران خدمات پرداخت زردیس ست میکنید که کاربر بعد از انتخاب کالا و خدمات و اقدام به پرداخت میکند به صفحه پرداخت بانکی بعد هدایت می شود بعد از پرداخت شماره پیگیری پرداخت به مشتری داده میشود و کالا و خدمات به صورت اتوماتیک در اختیار مشتری قرار میگیرد و شما میتوانید از پنل خدمات پرداخت زردیس وجه واریزی خود را درخواست دهید

لینک پرداخت و فرم پرداخت خدمات پرداخت زردیس

کاربرد لینک پرداخت خدمات پرداخت زردیس در مشاغلی مورد استفاده می باشد که در بستر وب سایت نیستند و دسترسی به سرور سایت را نداریم . مثال : اینستاگرام، تلگرام، شفارشات تلفنی و ….

چرا لینک یا فرم پرداخت خدمات پرداخت زردیس؟

همانطور که توضیح داده شد روش درگاه پرداخت اینستاگرام برای خریدار و فروشنده بستر امنیت و اعتماد را فراهم می‌کند و درگاه پرداخت امن برای کسب و کارهای اینترنتی یکی از مهم‌ترین اولویت‌هاست. با درگاه پرداخت اینستاگرام در معاملاتی که از طریق این شبکه‌ی اجتماعی انجام می‌شود امکان سوء استفاده‌های اینترنتی و هرگونه خطا به حداقل می‌رسد. این روش باعث می‌شود تا رشد فروش و گسترش فروشگاه‌های آنلاین در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام سرعت بیشتری بگیرد و  کسب و کارهایی که از آن استفاده می‌کنند نسبت به رقبای خود در جذب مشتریان قوی‌تر عمل کنند.

فرم پرداخت و لینک پرداخت خدمات پرداخت زردیس امن‌ترین درگاه پرداختی است که این بستر اعتماد را به ساده‌ترین حالت دسترسی برای فروشندگان و خریداران فراهم می‌کند. شما هم در این راه می‌توانید با درگاه اختصاصی فرم پرداخت و لینک پرداخت خدمات پرداخت زردیس مشکلات احتمالی در پرداخت هزینه  برای خود و مشتریانتان برطرف سازید و به کمک دسترسی به پنل اطلاعات و تراکنش های خدمات پرداخت زردیس، خرید و فروش خود را دسته‌بندی، بررسی و تحلیل نمایید.

نحوه‌ی کار چگونه است؟

در این روش مشتری کالای خود را سفارش می‌دهد و در این مرحله لینک پرداخت برای مشتری ارسال می‌شود و یا در پیچ فروش کالا لینک قرار داده می شود وقتی مشتری روی لینک کلیک کند به صفحه‌فرم پرداخت و لینک پرداخت هدایت می‌شود. در این مرحله پس از دریافت اطلاعات، مشتری به صفحه‌ی پرداخت منتقل می‌شود و از طریق درگاه پرداخت اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی هزینه سفارش خود را واریز می‌کند.

توضیح: تفاوت لینک پرداخت و فرم پرداخت در این می باشد که در لینک پرداخت کاربر مستقیم به صفحه پرداخت متصل می شود ولی در فرم پرداخت قبل از اتصال به درگاه بانکی اطلاعاتی از جمله آدرس شماره موبایل توضیحات خرید و … که نسبت به نوع فروشگاه شما درخواست میشود که مشتری بعد از پر کردن گزینه ها به صفحه درگاه بانکی هدایت می شود و این اطلاعات خرید در پنل کاربری برای شما ثبت میشود . و برای فعال کردن نیاز به کد نویسی نیست کافیست که لینک را در زیر پیج فروش قرار دهید و کاربر را هدایت به پرداخت کنید.

مزیت‌های پرداخت با لینک و فرم پرداخت در شبکه های اجتماعی

  • بدون تاخیر و خطای انسانی: تاخیر در پاسخگویی عملا کنار می‌رود و مشتریان در هر ساعت از شبانه روز به محض تصمیم به خرید پرداخت را انجام می‌دهند و نیازی به انتظار برای دریافت اطلاعات حساب فروشندگان ندارند. هنگام پرداخت نیز می‌توانند اطلاعات صاحب حساب را که به نام فروشگاه مورد نظر باشد ببینند و پس از انجام عملیات تراکنش رسید معتبر دریافت کنند. خطای انسانی نیز در اینجا معنایی ندارد چرا که درگاه پرداخت در اینستاگرام به حساب فروشنده متصل است و پول به حساب دیگری واریز نخواهد شد و نیاز به بررسی فیش واریزی برای اطمینان از اصالت تراکنش نیست.
  • دسترسی به اطلاعات فروش: علاوه بر این فروشندگان می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیتی برای هر محصول یک لینک اختصاصی ایجاد کنند تا برای هرکدام مجموع تراکنش‌ها به صورت جداگانه حساب شود. با دسترسی به پنل کاربری امکان مشاهده‌ی تراکنش‌ها و همچنین میزان استقبال از هر محصول وجود دارد.
  • ارتباط با مشتریان: برای هر کسب و کار اینترنتی یکی از مهم‌ترین مسائل سیستم ارتباط با مشتریان یا همان CRM است. برخلاف سایت‌های فروشگاهی، برای فروش کالا در اینستاگرام ابزارهای زیادی در این زمینه در دسترس نیست. با درگاه پرداخت در اینستاگرام مدیریت ارتباط با مشتریان هم برای این کسب و کارها نیز پیشرفت قابل توجهی پیدا می‌کند. با درگاه پرداخت می‌توان هنگام ساخت لینک پرداخت یا فرم پرداخت انتخاب نمود تا مشتریان هنگام پرداخت اطلاعات هویتی، شماره تلفن و ایمیل خود را وارد کنند. با این کار بانک اطلاعاتی جامعی در اختیار فروشندگان قرار می‌گیرد که به کمک آن می‌توانند با مشتریانشان ارتباط برقرار کرده و یا در آینده آن‌ها را از آخرین محصولات و تخفیف‌هایشان باخبر سازند.
  • انتقال وجه تا سقف ۵۰ میلیون تومان: با استفاده از درگاه پرداخت اینستاگرامی یا دیگر شبکه های اجتماعی لینک پرداخت یا فرم پرداخت خدمات پرداخت زردیس شما می‌توانید تراکنش‌هایی تا سقف پنجاه میلیون تومان انجام دهید.

صفحه پرداخت شخصی

 

پرداخت با صفحه پرداخت شخصی

با توجه به شرایط روز جامعه و جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا از طریق وجه نقد، و یا تبادل کارت و دستگاه پوز در هنگام تحویل سفارشات و همچنین بالا بردن امنیت پرداخت و جلوگیری از ارسال شماره کارت محصولی با عنوان ” صفحه پرداخت شخصی” به امکانات خدمات پرداخت زردیس اضافه شده است. صفحه پرداخت شخصی یعنی شما فقط لینک پرداخت خود را که مشخصات شما در آن درج شده که صفحه پرداخت متعلق به چه کسی هست را برای مشتری ارسال میکنید یا در شبکه اجتماعی خود قرار میدهید مشتری مبلغ مد نظر را وارد کرده و مشخصات پرداخت کننده را وارد کرده و بعد از واریز وجه رسید پرداخت را برای شما ارسال کرده و یا از طریق اس ام اس یا بررسی ایمیل شما که فاکتور و مبلغ ارسال میشود میتوانید کالا و خدمات لازم را به مشتری خود ارائه نمایید .

نمونه ازتصویر صفحه پرداخت بالای صفحه قابل مشاهده می باشد) صفحه پرداخت شخصی مزایای زیادی برای این کسب و کارها دارد چرا که مبلغ های دلخواه را مشتری وارد میکند و به شما اطلاع رسانی میشود نیازی به داشتن دستگاه پوز نیست، گزارشات حسابداری متنوعی و مشخصات واریز کننده را ارائه میشود.

نحوه کار صفحه پرداخت

هنگام سفارش تلفنی، یا فروش در تلگرام یا اینستا گرام شما لینک را ارسال میکنید یا در صفحه کالا و خدمات قرار میدهید کاربر مبلغی که کالا یا خدمات در آن درج شده را وارد می کند و مشخصات پرداخت کننده را از جمله :‌نام، شماره تماس، ایمیل، توضیحات سفارش را وارد کرده و اقدام به پرداخت میکند که کل مشخصات درج شده توسط پرداخت کننده داخل پنل خدمات پرداخت زردیس شما قابل مشاهده می باشد و شما می توانید خدمات و کالای درخواستی را ارسال فرمائید

در ادامه توضیح این مطلب ضروری است که برای افرادی که کالا و خدمات آنها بصورت کارت به کارت انجام می شود و کارت به کارت نیز محدودیت وجه را دارد که نمیشود مبلغ های بالا را انتقال داد و شما برای بر طرف کردن این مشکل کافیست در خدمات پرداخت زردیس ثبتنام کرده و صفحه پرداخت خود را با متن های دلخواه که برای پرداخت کننده واضح باشد که به چه کسی یا شرکتی واریز را انجام میدهد را طراحی کنید و لینک پرداخت به نام شما را به مشتری ارسال کنید نمونه لینک (https://pay.zardis.net/test )که برای نوع کارکرد صفحه پرداخت شخصی می باشد .

کاربرد صفحه پرداخت

فروشگاههای اینترنتی که قیمت ثابت ندارند و نمیخواهند یا نمیتوانند از درگاه پرداخت استفاده کنند

فروشگاههای تلگرامی

فروشگاههای اینستاگرامی

پرداخت شخصی به جای کارت به کارت بدون محدودیت سقف پرداخت

انتقال وجه بین کاربران خدمات پرداخت زردیس

خدمات پرداخت زردیس خدماتی را کاربرانی که خود تدارک دیده که کاربران که با هم در ارتباط هستند و در دو تایید هوییتی شده اند می توانند به شماره حساب کاربری خود در پنل خدمات پرداخت زردیس وجه را انتقال دهند که این سرویس کاملا رایگان می باشد .

کاربرد : برای وب سایت هایی کاربرد دارد که محدودیت در پرداخت و تسویه به کاربران خود می باشند کاربر را به باز کردن پنل در خدمات پرداخت زردیس راهنمایی میکنند و کاربر درخواست را از طریق خدمات پرداخت زردیس اقدام کرده که وجه به شماره حساب ثبت شده بنام واریز می شود.

خدمات پرداخت زردیس برای کل خدمات انجام شده لیستی از تراکنش های انجام شده را با کل مشخصات پرداختی را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد .

ارائه اسکریپت فروشگاهی کاملا رایگان

خدمات پرداخت زردیس برای حمایت از کسب و کار های نو پا و فروشگاههای شبکه های اجتماعی که در فکر گسترش خدمات فروش خود هستند وب سایتی کاملا رایگان به نام خود کاربر راهندازی میکند فقط کافیست که کاربر دامنه مورد نظر خود را انتخاب و یک هاست تهیه کند و مشخصات آن را در اختیار پشتیبان های خدمات پرداخت زردیس قرار دهد تا سایت را با آموزش عملکرد آن را در اختیار شما قرار دهند .

خدمات پرداخت زردیس راهی برای رضایت مشتریان





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان