شما اینجا هستید
بین الملل » نظامیان اوکراین آماده مقابله با جنگ و تهدیدات خارجی هستند

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از یورونیوز، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین بار دیگر بر اقتدار نیروهای مسلح در قبال «تهدیدهای روسیه» تاکید کرد.

او این سخنان را در روز ملی ارتش و در جریان برپایی مراسم رژه و نمایش خودروهای زرهی و تجهیزات گشت دریایی ساخت آمریکا اعلام کرد.

به گفته زلنسکی نیروهای مسلح و نظامیان کشورش در حدی از آمادگی و اقتدار قرار دارند که قادرند با هرگونه حمله از جانب روسیه مقابله کنند.

روز گذشته نیز «الکساندر گروشکو»، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که سیاستمداران مسئول در کشورهای غربی باید دیر یا زود رهبری اوکراین را وادار کنند تا به توافقات مینسک پایبند باشد.

بر اساس این گزارش، گروشکو که این سخنان را در جمع خبرنگاران مطرح می‌کرد، گفت: ما مخالف ایفای نقش ایالات متحده نیستیم، اما این نقش، به نظر ما، اول از همه باید شامل وادار کردن کی یف به رعایت کامل توافقات مینسک باشد که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

لازم به ذکر است، سفارت مسکو در وانشگتن نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کاری که واشنگتن باید انجام بدهد این است که دولت زلنسکی (رئیس جمهور اوکراین) را ملزم به پایبندی به توافق مینسککند.

پیشتر روزنامه واشنگتن پست از گزارش ارائه شده از سوی نهادهای اطلاعاتی آمریکا خبر داد که در آن مدعی شده‌اند که روسیه تا اوایل سال میلادی ۲۰۲۲، در تدارک تهاجمی چند وجهی علیه اوکراین است.

ادعا می‌شود که این حمله شامل ۱۷۵ هزار نیروی نظامی روس خواهد بود که حدود دو برابر تعدادی است که در رزمایش بهاره روسیه در مجاورت مرزهای اوکراین حضور داشتند. حتی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، گفته می‌شود که نیروهای روس که به تانک و تجهیزات توپخانه ای مجهز هستند؛ در چهار نقطه از مرز اوکراین مستقر شده‌اند.

همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها و لفاظی‌های آمریکا بر ضد روسیه، «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در تدارک گفتگو با یکدیگر هستند تا آنگونه که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ادعا می‌کند، روابط دو کشور به مسیری قابل پیش بینی و باثبات بازگردد، هرچند به گفته «سرگئی لاوروف» همتای روس، اقدامات اخیر واشنگتن دو کشور را به سمت و سوی مخالف سوق می‌دهد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان