شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » دبیرخانه شورای آرد و نان به مجموعه جهاد کشاورزی واگذار شده است

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، محمد فرید سپری در شانزدهمین جلسه قرار گاه امنیت غذایی اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین یارانه‌ای که در کشور پرداخت می‌شود در بخش آرد و نان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۵ درصد پروتئین استان از طریق گندم تأمین می‌شود تصریح کرد: اجرای کشاورزی قراردادی و به تبع تولید باکیفیت و بیشتر محصولات استراتژیکی مثل گندم است که از مراحل تولید تا توزیع سر سفره مردم و نظارت به بخش کشاورزی واگذار شده است.

سپری با بیان اینکه هر جایی که نظارت کم بشود تخلف زیاد می‌شود تصریح کرد: ما در جهاد کشاورزی با یک همت جهادی و تلاش شبانه روزی در راستای تأمین و توزیع و نیز کنترل بازار محصولات کشاورزی تلاش خواهیم کرد.

سپری ادامه داد: کیفیت نان یک مثلث است که متشکل از تولید کننده گندم یا همان کشاورز، کارخانجات آردسازی و مهم‌تر از همه خبازهایی است که کار اصلی پخت نان را انجام می‌دهند.

وی افزود: بیش از ۷۰ درصد گندم تولید شده در کردستان گندم دیم است که ما جهت افزایش کیفیت گندم استان ارقام جدید و مناسبی را در استان ترویج کرده ایم.

سپری تاکید کرد: در هفته آینده برگزاری شورای آرد و نان استان به ریاست استاندار کردستان برگزار خواهد شد.

سپری خاطر نشان کرد: کشور هیج کمبودی از لحاظ گندم ندارد و تمام کالاهای اساسی از جمله گندم، برنج، شکر، روغن و … در کشور ذخیره سازی شده است.

وی تصریح کرد ارز ترجیحی هم برای خرید نهاده‌های دام و طیور تا پایان دی ماه تأمین شده و هیچ افزایش قیمتی در این مدت نخواهیم داشت

شهناز حسین زاده معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندار کردستان هم گفت: کیفیت آرد استان نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است.

جمال صالحی مدیر کل شرکت غله هم اظهار کرد: مشکلات و تنگناهای موجود در بخش آرد و نان و واحدهای خبازی استان وجود دارد که باید در جلسات قرارگاه بررسی و حل شود.

وی پراکنش نامناسب واحدهای نانوایی به ویژه تعداد زیاد آنها در نواحی منفصل شهری و عدم نصب تابلوی شناسایی، عدم تعیین ساعت کار واحدهای خبازی و تغییر پخت خودسرانه واحدها را مهمترین مشکلات خبازی‌های استان دانست.

وی افزود: تعطیلی هفتگی همزمان واحدهای خبازی در یک محل، اجاره همزمان چند واحد نانوایی توسط یک نفر، عدم ثبت دقیق اطلاعات مندرج در دفترچه‌های بازدید و جابجایی و نقل و انتقال خودسرانه مکان خبازی از دیگر مشکلات این صنف در استان است.

صالحی ادامه داد: نا مناسب بودن کیفیت نان واحدهای دارای دستگاه اتوماتیک و رباتیک، پایین بودن وزن چانه و نان منقضی بودن پروانه کسب، عدم آشنایی برخی از متصدیان خبازی به اصول عمل آوری خمیر و پخت نان و نداشتن انبار مناسب نگهداری آرد از جمله تخلف‌هایی است که خبازی‌های استان مرتکب می‌شوند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان