شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » ۳۰۰۰ واحد مسکن روستایی دهه فجر در همدان بهره‌برداری می‌رسد

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسن ظفری چهارشنبه در جمع خبرنگاران به بودجه سال ۱۴۰۰ و لایحه بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی استان همدان در راستای بهسازی محیط روستاها که در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفت و نتیجه آن منابع را در سال ۱۴۰۰ دریافت کردیم تا امروز برابر ۲۷۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از ۴۵۵ پروژه اجرایی در سطح روستاهای استان همدان تعریف شد، بیان کرد: در این زمینه هم اکنون مناقصات پروژه‌های عمرانی در حال برگزاری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه این قابلیت در استان وجود دارد که چندین برابر منابع در سال ۱۴۰۰ را برای پروژه‌های عمرانی در سال آینده نیز جذب کند، گفت: در شورای برنامه ریزی استان، برای سال ۱۴۰۱ مبلغ این اعتبارات برابر ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ما به ازای کمک به اجرای طرح‌های هادی روستایی و بازنگری آنها منظور شد.

وی ادامه داد: از سویی، اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی بابت تأمین قیر یارانه‌ای تأمین شده است که ۲۱ درصد آن به بنیاد مسکن اختصاص و میزان سهم بری استان در این زمینه در سال ۱۴۰۱ رقم قابل ملاحظه‌ای است.

ظفری در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص وضعیت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان نیز گفت: طرح اقدام ملی مسکن در شهرک بهشتی به صورت یک پروژه ۱۲۰ واحدی از سال گذشته آغاز شده که تاکنون پیشرفتی حدود ۳۰ درصد داشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با بیان اینکه در این پروژه هم اکنون در حال ساخت طبقه پنجم و ششم هستیم، مطرح کرد: نیاز است تا در این مسیر، دستگاه‌های خدمات رسان پای کار باشند تا بتوانیم پروژه را به موقع و به نحو مطلوب پیش ببریم، هم چنین با تأمین اعتبار و آورده‌های به موقع متقاضیان امیدواریم که این پروژه با سرعت پیش رود.

وی ادامه داد: در کنار این پروژه، یک پروژه ۶۹۰ واحدی دیگر را در شهرک بهشتی نزدیک به سه ماه است که آغاز کرده‌ایم که هم اکنون، عملیات خاکبرداری آن به انجام رسیده و نقشه‌های اجرایی آن تهیه شده است.

ظفری با تصریح بر اینکه ۸۰ درصد گودبرداری این پروژه خاتمه پیدا کرد، تصریح کرد: میلگرد برای ساخت پی برای تمامی بلوک‌ها تهیه شده و قرار است که پروژه به محض اخذ پروانه ساختمانی در ۱۸ بلوک اجرایی شود.

وی به وضعیت پروژه طرح اقدام ملی مسکن در شهرک فرهنگیان نیز اشاره کرد و افزود: طی یک صورتجلسه، قرار شد که این پروژه به ما تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه هنوز به صورت رسمی این زمین به ما تحویل داده نشده است، گفت: به محض انجام کارهای اداری مربوطه، کارهای عمرانی این پروژه را شروع می‌کنیم و سعی خواهیم کرد تا برای جبران عقب افتادن این پروژه برنامه ریزی کرده و پیمان جز بگیریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان با تاکید بر اینکه تسهیلگری در فرآیند تولید مسکن در کشور و استان همدان ضروری است، اضافه کرد: همه لایه‌ها نه فقط وزارت راه و شهرسازی باید در طرح جهش تولید مسکن مسئولیت پذیر باشند.

ظفری خاطرنشان کرد: در شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت عمده کارگزاری پروژه‌های سطح استان به ما واگذار شده و در شهرهای بالای صد هزار نفر جمعیت یعنی شهرستان‌های همدان و ملایر، کارگزاری با اداره راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است اما برخی پروژه‌ها در این دو شهرستان نیز برابر توافق به بنیاد مسکن سپرده می‌شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه تعداد سه هزار واحد مسکن روستایی در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: در راستای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی در قالب شورای پول و اعتبار و ابلاغ به بانک مرکزی تحت عنوان تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی تعریف شده است که در آینده‌ای نزدیک به بانک‌های عامل ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان خاطرنشان کرد: از ۲۰۰ هزار واحد تسهیلات مسکن روستایی در سال ۱۴۰۰، سهمیه استان همدان برابر ۱۲ هزار و ۳۵۰ فقره است که تعداد ۱۱ هزار و ۴۵۰ فقره تخصیص به استان ابلاغ و در این زمینه، تاکنون ۹ هزار و ۷۸ متقاضی به سیستم بانکی معرفی شده است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان