شما اینجا هستید
بین الملل » ملک سلمان به بیان ادعاهای واهی علیه ایران و مقاومت پرداخت

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از واس، پادشاه عربستان سعودی با یاد کردن از ایران به عنوان یک کشور همسایه، در عین حال به بیان ادعاهای بی پایه و اساس علیه ایران پرداخت.

«سلمان بن عبدالعزیز» در سخنرانی سالانه در مجلس شورای سعودی که به صورت مجازی انجام شد، گفت: ایران یک کشور همسایه برای عربستان است که امیدواریم سیاست و رفتار منفی خود را در منطقه تغییر داده و به سمت گفتگو و همکاری حرکت کند.

ملک سلمان با فراموش کردن سیاست های جنگ افروزانه رژیم متبوعش در منطقه، در ادامه ادعاهای خود افزود: ما با نگرانی بسیار سیاست رژیم ایران را که برهم زننده امنیت و ثبات در منطقه است، دنبال می کنیم. از جمله این سیاست ها ایجاد و حمایت از شبه نظامیان طایفه ای و مسلح و ترویج سازمان یافته توانمندی های نظامی در کشورهای منطقه و عدم همکاری با جامعه بین الملل درباره برنامه هسته ای و توسعه برنامه موشک های بالستیک است.

وی همچنین بدون اشاره به حملات وحشیانه کشورش به یمن که نزدیک به ۷ سال است مردم این کشور را به خاک و خون می کشد، ادعاهایی را علیه ایران درباره حمایت از نیروهای یمنی و طولانی تر شدن زمان جنگ و تشدید بحران انسانی در یمن مطرح کرد.

سلمان بن عبدالعزیز خشم خود را از محور مقاومت در منطقه هم پنهان نکرده و مدعی شد: عربستان در کنار مردم لبنان ایستاده است و تمام رهبران این کشور را به ارجح شمردن منافع مردم و تلاش برای تحقق مطالبات آن از جمله امنیت، ثبات و رفاه و توقف هیمنه حزب الله بر زمان دولت دعوت می کند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان