شما اینجا هستید
جامعه » استان همدان جز رتبه‌های پایین فرزند آوری است

به گزارش خبرنگار زردیس، حجت الاسلام سید حسین موسوی عصر جمعه در همایش جمعیت و فرزندآوری در کبودراهنگ که به همت اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، افزود: کربلا یک تفکر است فاطمیه یک تفکر جاری است و تمام نشده است با توجه به صحبت‌های رهبری که فرمودند ۹ دی باید در تاریخ بماند چون فتنه ۸۸ تمام نشده است جریان اغوا و شیطان مدام در حال برنامه ریزی است و مردم مسلمان باید همیشه آماده باشند.

موسوی بابیان اینکه کربلا فقط روضه، زاری و زخمها در بیابان و آن روز خلاصه نمی‌شود ما باید در کربلای خود ببینیم که در کجا قرار گرفته‌ایم تاکید کرد: نتیجه ۹ سال ازدواج فاطمه الزهرا و حضرت علی ۵ فرزند بوده است معنای این بحث این است که فاطمه زهرا در این ۹ سال زندگی به مسئله مهم تربیت فرزندان می‌پرداختند.

وی گفت: ما فاطمه زهرا را فقط دوست داریم، گاهی در عشق‌های دنیوی ما ادعا داریم که طرف را دوست داریم و طرف می‌گوید دوست داشتن قلبی است ولی عمل چیز دیگری است و دوست داشتن بانو فاطمه زهرا هم اینگونه شده است.

موسوی بابیان اینکه خداوند متعال فرموده است اگر مرا دوست دارید به حرف‌ها و دستورات من عمل کنید خاطرنشان کرد: زهرا ام ائمه است ۱۸ بهار از عمر این بانو بیشتر نگذشته بود، زهرا سیده سادات عالمین است، فاطمه زهرا نمونه زن نظام هستی است.

موسوی با بیان اینکه برای اینکه بهترین زن بشویم بهترین راهکار این است که بانو فاطمه زهرا را الگو و اسوه زندگی خود قرار دهیم متذکر شد: بانو فاطمه زهرا اولویت زندگی خود را نقش آفرینی در کسوت جایگاه مادری قرار داده است، زهرا به عنوان یک بانوی سیاسی و فعال اقتصادی در دوران خود بود، زهرا در اوج حیا زنانه از کور مادر زاد حیا می‌کرد.

موسوی ادامه داد: سه نمونه الگوی زن وجود دارد که شامل زن قبل از انقلاب بارداری و خانه داری، زن غربی که به عنوان یک ابزار و وسیله جنسی مردان است و زن انقلاب اسلامی که الگوی فاطمه زهرا خواهد بود که در تمام عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی با رعایت قواعد شرعی می‌تواند حضور پیدا کند و این حضور با محوریت نقش مادری است که زیبا می‌شود.

موسوی بابیان اینکه در ایام فاطمیه شکوه مادری را به بحث بگذاریم و محور صحبت‌ها را مادری فاطمه زهرا قرار دهیم و این بانو را به عنوان یک زن لحظه شناس و اولویت شناس به بانوان معرفی کنیم افزود: فرزند آوری سختی‌های خود را دارد اما با پذیرش سختی‌ها عوامل شیرین دیگر به ارمغان می‌آید و انسان با تحمل سختی‌ها رشد و تعالی پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۰ مقام رهبری در مورد فرزند آوری تاکید کردند که باید به ایران ۱۵۰ میلیونی برسیم این خطاب به قشر خاصی نیست بلکه متعلق به تمام مردم ایران است.

موسوی ادامه داد: بیانیه گام دوم بیان می‌کند این جامعه درست خواهد شد چون در این بیانیه محورهای وجود دارد که اگر به آن توجه کنیم تمدن اسلامی شکل می‌گیرد وامید بخشی در تمام این زمینه‌ها وجود دارد اما در مورد فرزند آوری و جمعیت امید نمی‌دهد و می‌فرمایید دهه دهشتناک بوجود خواهد آمد، دشمنان اسلام برای پیری جامعه ما دندان تیز کرده‌اند.

نویسنده کتاب مثبت ۳ گفت: اگر جامعه ما پیر شده است متهم ردیف اول جبهه فرهنگی است، سازمان تبلیغات، اوقاف و امور خیریه، ارشاد اسلامی و تمام دستگاه‌های فرهنگی است و متهم ردیف دوم هیأت‌های مذهبی، مبلغین و کسانی که قلم به دست هستند و می‌توانستند در این زمینه قلم بزنند و نزدند متهم هستند.

موسوی بیان کرد :۷ تا ۱۰ سال فرصت داریم که نگذاریم ایران پیر نشود، دهه ۶۰ میزان فرزند آوری ۶/۴ بود و هر خانواده بیش از ۶ فرزند در هر خانواده به دنیا می‌آمد ولی متأسفانه در حال این آمار به ۱/۷ رسیده است یعنی هر خانواده نهایت زیر دو فرزند را به دنیا آورده است.

وی تاکید کرد: مادر بودن عیب نیست و جایگاه مادری را به فراموشی سپرده‌ایم و وجود فرزند را در زندگی امروزه مانع رشد، تفریح و آرامش می‌دانیم که باید در این مورد مطالعه و اندیشه و راهکار ارائه دهیم.

این نویسنده بیان کرد: اینکه در روایات ما دینداری با بوسیدن فرزند کامل می‌شود و خداوند به واسطه فرزند در قیامت به ما رحم خواهد کرد ما به بودن فرزند نیازمند هستیم.

موسوی خاطرنشان کرد: کتاب مثبت ۳ مجموعه بنده با موضوع جمعیت در ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ هجری قمری در حرم حضرت معصومه (س) و جلسات هیأت یامهدی (عج) واوان است، که پس از پیاده‌سازی، با اضافاتی از برخی کتب مربوط به جمعیت، مقالات و مصاحبه‌های متعدد، با تنقیح و بازنگری جمعی از پژوهشگران تهیه و تنظیم شده است.

وی متذکر شد: وجه تسمیه نامگذاری کتاب مثبت ۳ این است که وقتی سیاست‌های کنترل جمعیت را شروع کردیم در تمام تبلیغات عکس پدر و مادری بود در کنار یک دختر و یک پسر بود در عمل تعداد فرزند آوری به یک فرزند رسید.

موسوی گفت: جمعیت شناسان امروز می‌گویند باتوجه به اینکه فرصت‌ها ازدست رفته است با سه فرزند هم مشکل پیری ما حل نخواهد شد فرزند آوری مناسب در شرایط کنونی ما ۴ فرزنداست.

پژوهشگر و نویسنده کتاب مثبت ۳ با تاکید بر اینکه گره‌های ذهنی مردم را باید باز کنیم و دلیل فرزند دار شدن مردم فقط مشکلات اقتصادی نیست، سیستان و بلوچستان از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند ولی در جهت فرزند آوری رتبه دارند متذکر شد: استان همدان جز رتبه‌های پایین فرزند آوری است، این گره فرهنگی و اجتماعی است و ربطی به مشکلات اقتصادی ندارد.

موسوی گفت: قانون جوان گرایی در دولت سیزدهم بسیار خوب است، در انتصاب فرمانداران و استانداران خیلی تعلل انجام شده است که امیدواریم به خوبی حل شود.

وی خاطرنشان کرد: در چند محور باید با مردم صحبت کرد که شامل تک فرزندی، سقط جنین که بیش از هزار جنین روزی به صورت قانونی از بین می‌روند و آثار برکات فرزند آوری است.

نویسنده کتاب مثبت ۳ در پایان گفت: زنانه ترین مسئله زایمان و سونوگرافی است که ورود آقایان در این حیطه باید ممنوع شود ولی مراجع فکری، مسئولین و مردم سکوت کرده‌اند که باید پیگیری شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان