شما اینجا هستید
دین و اندیشه » رقابت قرآنی ۳۷۵ نفر در جشنواره مدهامتان استان کرمان

به گزارش خبرنگار زردیس، حجت الاسلام مصطفی گرجی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره استانی مدهامتان، افزود: یکی از برنامه‌هایی که ائمه اطهار (ع) و بزرگ مردان الهی در طول تاریخ در راستای آن تلاش کردند، ترویج فرهنگ قرآنی بوده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان گفت: ۳۷۵ نفر در جشنواره قرآنی مدهامتان استان کرمان ثبت نام کرده‌اند که در ادامه هیئت داوران این آثار را بررسی و افراد برتر در شهر انار در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ دی ماه به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان این مطلب که در راستای ترویج فرهنگ قرانی، از سال ۱۳۹۶ شهرستان انار دبیرخانه دائمی جشنواره قرانی مدهامتان استان کرمان را بر عهده گرفته است، اظهار داشت: شناسایی و افزایش دانش قرآنی، ایجاد انگیزه، مشارکت اعضای کانون‌های مساجد و برگزاری دوره‌های آموزشی برای نوجوانان و جوانان از جمله اهداف برگزاری جشنواره قرانی مدهامتان استان کرمان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش خواهران و برادران از سنین زیر ۷ تا ۳۰ سال برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در جشنواره قرآنی استانی مدهامتان دوره‌های آموزشی برای نوجوانان و جوانان، ائمه جماعات و محفل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام گرجی با بیان این مطلب که اعتبار جوایز این جشنواره ۲۷ میلیون تومان است، عنوان کرد: ۳۷۵ نفر در این جشنواره ثبت نام کردند و هیئت داوران این آثار را بررسی و افراد برتر در شهر انار در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ دی ماه به رقابت می‌پردازند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان