شما اینجا هستید
تاریخ » حاج «قاسم» استاد تاکتیک در عملیات ها بود

به گزارش خبرنگار زردیس، سردار هامون محمدی عصر دوشنبه در مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت سردار شهید «حاج قاسم سلیمانی» با اشاره به حاج قاسم مردی بود که خود را با تمام وجود هزینه اعتقاداتش کرد، اظهار کرد: سردار سلیمانی فردی است که به مانند او تکرار نخواهد شد.

همرزم شهید سلیمانی با اشاره به اینکه حاج «قاسم» در همان آغاز انقلاب به حضرت امام خمینی (ره) و سپاه پیوست، افزود: وی در مسیر سخت جنگ با منافقان و هشت سال دفاع مقدس و در حوادث بعد آن همواره وسط میدان‌ها بود.

سردار محمدی به اخلاص بی نظیر شهید «سلیمانی» اشاره و اضافه کرد: حاج قاسم در کارها فقط خدا را در نظر داشت و جز فرماندهانی بود که دائم در خطوط نبرد حق بر علیه باطل حضور داشت.

وی با اشاره به محبوبیت سردار سلیمانی بین همه اقشار جامعه، گفت: اخلاص در وجود این شهید نهادینه شده بود، او در دوران دفاع مقدس در فاو، خرمشهر و عملیات‌های بزرگ بسیار درخشیده بود اما هیچ وقت در سخنرانی‌هایش نمی‌گفت که من فاتح جنگ‌ها بوده ام.

فرمانده محور مقاومت با بیان اینکه چشمان حاج قاسم بسیار عجیب، پر مهر محبت و همیشه خسته و خواب آلود بود، اضافه کرد: سردار سلیمانی سرشار از عاطفه و بسیار روحیه لطیفی داشت.

تلاش برای خدمت رسانی به مردم از سوی مسئولان

وی با اشاره به اینکه یکی از توصیه‌های سردار سلیمانی به مسئولان این بود که برای دیده شدن کار نکنند و تنها به فکر خدمت باشند، افزود: حاج قاسم به بالاترین حد ایمان و یقین رسیده بود به همین دلیل بی‌تاب شهادت بود.

سردار محمدی با تاکید بر اینکه غزه، لبنان و سوریه مدیون رشادت‌های حاج قاسم است، ادامه داد: زمانی که سردار وارد سوریه شد ۹۰ درصد خاک سوریه سقوط کرده بود.

وی با اشاره به دفاع میرزا کوچک جنگلی و یارانش در مقابل انگلیسی‌ها و حماسه‌ها و رشادت‌های گیلانیان در جنگ نبل الزهرا و حلب که با مقاومت حماسه آفریدند، افزود: به واسطه همین رشادت‌ها حاج قاسم خود را یک رشتی می‌دانست.

همرزم شهید سلیمانی با بیان اینکه حاج قاسم استاد تاکتیک بود، اظهار کرد: سردار سلیمانی طراح بزرگی در راهبرد و استراتژی نظامی و غیر نظامی بود.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم البوکمال را با کپسول اکسیژن آزاد کرد، افزود: زمانی که سردار سلیمانی به خط می‌آمد منطقه را متحول و با نیروی عجیبی که داشت اول صحنه می‌ایستاد و بسیار همه روحیه می‌گرفتند.

فرمانده جبهه مقاومت با بیان اینکه در تمام زندگی می‌توان از مکتب حاج قاسم درس گرفت، تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم خودمان را حداقل به شکل حاج قاسم در آورده و آزاده باشیم و در مسیر جهاد قدم برداریم.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان