شما اینجا هستید
جامعه » همایش استانی شعر «مرد میدان» در پلدختر برگزارشد

به گزارش خبرگزاری زردیس، به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها، همایش استانی شعر «مرد میدان» از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان در پلدختر برگزار شد.

در این همایش که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر برگزار شد؛ ۱۵ نفر از شاعران لرستانی اشعار خود را پیرامون زندگی مجاهدانه و ابعاد والای شخصیتی و فرماندهی سردار سلیمانی قرائت کردند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه پلدختر در این آئین با اشاره به گرامیداشت سالگرد سردار سلیمانی گفت: سردار سلیمانی به جمهوری اسلامی عزت بخشید و خدا هم به او عزت داده است.

وی تصریح کرد: ولایتمداری، مردم داری، شجاعت، اخلاق و تقوا در وجود سردار سلیمانی قرار داشت که این می‌تواند برای همه الگو و اسوه باشد.

امام جمعه پلدختر افزود: آنچه در خصوص حاج قاسم سلیمانی گفته شده تنها بخشی از زوایای زندگی این مرد بزرگ است چراکه خصایص برجسته و ویژه این شهید والامقام بسیار زیاد بود.

حجت الاسلام موسوی در بخش دیگری از سخنان خود از لرستان به عنوان مهد فرهنگ نام برد و افزود: این استان فرهیختگان بسیاری را در حوزه‌های مختلف در خود پرورش داده است.

وی با تقدیر از شاعران و نویسندگان که با موضوع سردار سلیمانی اشعاری سرودند؛ از اهالی قلم خواست با موضوعات انقلاب و ارزش و آرمان‌های انقلاب و عظمت شهدا و دفاع مقدس و عزت و سربلندی ایران اسلامی قلم فرسایی کنند و این موضوعات را سرلوحه کار خود قرار دهند.

بنا بر این گزارش، در این همایش از شاعران شرکت کننده تقدیر شد.

در برگزاری این همایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر مشارکت و همکاری داشتند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان