شما اینجا هستید
فرهنگ » طراحی فرهنگی مناسب نداریم/ قناعت به منبر و خطابه نکنیم

به گزارش خبرنگار زردیس، عاطفه سعیدی نژاد پنج شنبه شب در نشست توجیهی تبیین گفتمان سازی تبلیغ و طرح‌های اداره کل امور بانوان که با حضور مسئولین ادارات تبلیغات اسلامی و بانوان تأثیرگذار خراسان‌جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به معرفی جامع حضرت زهرا (س) نیاز دارد و ما در ایام فاطمیه پیش از اینکه به روضه درو دیوار بپردازیم باید سراغ روضه سیره حضرت فاطمه (س) برویم.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه از نگاه شکل‌دهندگان انقلاب اسلامی اگر زنان نبودند این انقلاب یا پیروز نمی‌شد و یا با مشکلات جدی برخورد می‌کرد گفت: امروز هم اگر قرار است لکوموتیو انقلاب با سرعت خودش پیش برود زنان باید جایگاه رهبری خودشان را پیدا کنند.

سعیدی نژاد با تأکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی در مسیر شکل دادن پیشرفت ایرانی- اسلامی است، افزود: به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر بخواهیم تمام آمال و مقاصد مردم را در یک مفهوم خلاصه کنیم آن مفهوم پیشرفت ایرانی – اسلامی است.

وی گفت: یکی از مشکلات ما در این چهل‌ساله این است که در حل مسائل الگوی دقیق نداشتیم و مثلاً خواستیم مشکل آب را حل کنیم مسئله جنگل‌ها ایجاد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه ما مسائل متعدد در جامعه داریم، اظهار کرد: در برخی بررسی‌ها شاید الان حدود ۴۰۰ مسائل جزئی داریم و وقتی کارشناسان گلوگاه‌های را بررسی می‌کنند، به ۲۰ یا ۳۰ مسئله مادر و کلیدی می‌رسند.

سعیدی نژاد با تأکید بر اینکه امروز باید مسائل را اولویت‌بندی کنیم و جامعه انقلابی باید انتخاب کند که مسائل اصلی و فرعی ما کدام است، بیان‌کرد: نقش مردم در ایجاد تصمیم‌های مهم جدی است و ما باید جای مسئولیت‌پذیری مردم را بازکنیم.

ظرفیت مردم را برای حل مسائل به میدان بیاوریم

وی گفت: شاید ما برای حضور مردم به‌جز انتخابات و راهپیمایی‌ها زمینه را کمتر فراهم کرده‌ایم و باید از خود بپرسیم زمینه تحقق حضور مردم در انقلاب اسلامی چیست؟

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی ادامه‌داد: مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: ما نباید قناعت به منبر و خطابه کنیم بلکه در فرصت‌های مختلف خودمان به سراغ مردم برویم و در این راستا ما در نهضت پیشرفت بانوان، کنشگر تبلیغ را توسعه می‌دهیم.

سعیدی نژاد با بیان اینکه حضرت آقا بارها و بارها فرموده‌اند که مسئله محوری را جدی بگیریم، گفت: ما اکثر برنامه‌هایمان را مناسبتی انجام می‌دهیم و مسئله محور کار نمی‌کنیم.

وی افزود: از جهت دیگر شاید مسئله محور هم کارکنیم ولی به مسائل منطقه و محلی می‌پردازیم درحالی‌که عموم مسائل ما ملی است.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: متأسفانه در اکثر موارد طراحی فرهنگی مناسب نداریم و فضای کارهای فرهنگی به صورت کارشناسی دقیق نبوده و به‌صورت ذوقی و دلی است.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان