شما اینجا هستید
متفرقه » مشکل آب روستاهای شهرستان بشاگرد طی ۲سال حل می شود

به گزارش خبرنگار زردیس، سید امیرحسین مدنی عصر پنجشنبه در جمع مردم شهرستان بشاگرد گفت: در گذشته هیچ توجهی به بشاگرد نشده بود و مردم واقعاً معیشت را به سختی سپری می‌کردند، به برکت مجاهدت‌های مرحوم حاج عبدالله والی امروز بشاگرد در نقطه‌ای قرار گرفته که علی‌رغم همه محرومیت‌ها و مظلومیت‌ها رو به پیشرفت است.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور اظهار داشت: وظایفی که نسبت به منطقه محروم بشاگرد به گردن ما است، باید تمام تلاش خودمان را نسبت به رفع مشکلات اصلی این شهرستان کنیم.

وی افزود: نیاز اولیه مردم بشاگرد راه، آب، مسکن و اشتغال است که این‌ها نشان‌دهنده این است که علی‌رغم همه کارهای انجام شده ما تاکنون عقب‌افتادگی‌های بسیاری در بشاگرد داریم.

معاون رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در گذشته به شهرستان بشاگرد سفر داشتند و توجه ویژه‌ای به این منطقه دارند و من سلام و درخواست‌های مردم شهرستان بشاگرد را به ایشان می‌رسانم و امیدوارم در اولین فرصت ریاست محترم جمهور از نزدیک با مردم این شهرستان دیدار داشته باشند.

مدنی بیان داشت: باید تلاش کنیم منطقه بشاگرد را به سمتی ببریم که از محرومیتی که سالهاست دچار آن است به‌طور کامل جدا شود.

مدنی گفت: اصلی ترین مشکل این منطقه جاده است که فقط ۱۰ درصد از روستاهای بشاگرد دسترسی به جاده آسفالت شده دارند که این اتفاق خوبی نیست و باید به حوزه راه و جاده بیشتر توجه شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم اظهار داشت: آسفالت راه‌های ارتباطی بشاگرد شاید به اندازه ۲ برابر کل بودجه کشور در حوزه راه‌های روستایی نیاز به اعتبار دارد و باید شروع کرد و جلو رفت.

وی تصریح کرد: مشکل بعدی بشاگرد آب است که در مصوبات همین سفر بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان منابع گذاشته شده است که در ۲سال مشکل آب شرب روستاهای بشاگرد به‌طور کامل برطرف شود.

مدنی با تاکید براینکه، بحث آب کشاورزی، سازه‌های آبخیزداری و اشتغال نیز از مصوبات سفر است که پیگیری می‌شود، افزود: اتفاقات خوبی در بخش اشتغالزایی در شهرستان بشاگرد رخ خواهد داد و حجم کارهایی که در بشاگرد انجام می‌شود باید ۲ تا ۳برابر انجام شود.

وی اظهار داشت: ایجاد راهدارخانه و ماشین‌آلات راهداری، تجهیزات و کادر درمانی و فضای آموزشی نیز از دیگر مشکلات بشاگرد است که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان