شما اینجا هستید
اقتصاد و بازار » پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی سد خرمرود تویسرکان

به گزارش خبرنگار زردیس، فرزاد تیموری در سفر نیم روزه خود به تویسرکان از پروژه‌های اثر گذار این شهرستان بازدید کردند و افزود: پروژه سد خرمرود ضمن تأمین آب کشاورزی، تأمین کننده آب شرب برای ۵۵ روستای شهرستان تویسرکان خواهد بود.

وی بابیان اینکه پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی به روش بی. او. تی توسط بخش خصوصی در حال احداث است خاطرنشان کرد: طبق گفته‌های مدیرکل آب منطقه‌ای استان همدان پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی به زودی افتتاح خواهد شد.

تیموری با تاکید بر اینکه این سد آب شرب تویسرکان و روستاهای بالا دستی سد را تأمین خواهد کرد تصریح کرد: یکی از پروژه‌های اثرگذار برای شهر تویسرکان پروژه کنار گذر شمالی است و باتوجه به اینکه تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین از خیابان‌های داخل شهر انجام می‌شود در همین راستا هفته آینده جلسه‌ای پیگیری پروژه کنار گذر شمالی برگزار خواهیم کرد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری همدان بابیان اینکه پروژه کنار گذر شمالی از محلی عبور کرده است که خوشبختانه کمترین آسیب را به باغات وارد نموده متذکر شد: ایستگاه بابا کمال هم پیشرفت فیزیکی خوبی را دارد و با اختصاص اعتبار مجدد ایستگاه راه‌آهن باباکمال به بهره‌برداری خواهد رسید همچنین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای اتصال تویسرکان به ایستگاه راه‌آهن

نماینده مردم تویسرکان در این بازدید گفت: اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد راه اتصال شهر تویسرکان به ایستگاه راه‌آهن باباکمال انجام شده است که با انجام این پروژه دسترسی به ایستگاه آسان خواهد شد.

محمدمهدی مفتح تاکید کرد: اینکه پروژه سد خرمرود کاملاً از ردیف بودجه خارج شده بود و باتوجه پیگیری‌های مستمر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم در ردیف بودجه قرار گرفت و امروز شاهد عملیات اجرایی آن در روستای اشتران تویسرکان هستیم.

وی گفت: احداث سد خرمرود در حوزه‌های مختلف تحولی عظیم در این شهرستان ایجاد خواهد کرد و این سد از لحاظ فنی و کیفی سدی نمونه کشوری خواهد شد.

نماینده مردم تویسرکان خاطرنشان کرد: انجام عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی موازی با پروژه سد از پیگیری پروژه مسیر تویسرکان گنجنامه به همدان است که با انجام این دو پروژه ضمن افزایش توریست و گردشگری بستری مناسب برای اشتغال و رونق اقتصادی در شهرستان ایجاد خواهد شد.

یکی از مطالبات اصلی و دیرینه مردم تویسرکان کنارگذر شمالی است

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان نیز در ادامه افزود: یکی از مطالبات اصلی و دیرینه مردم تویسرکان کنارگذر شمالی است که ترافیک غرب و شرق شهر به صورت شدید بر روی این پروژه انجام خواهد شد.

حسین افشار با بیان اینکه این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر است که ۸/۶ عملیات زیرسازی و خاکبرداری آن انجام شده است تاکید کرد: امیدواریم با تزریق اعتبار به پایان برسد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر پروژه مسیر چهار خطه تویسرکان، کنگاور انجام شده است، همچنین ۱۵ کیلومتر دیگر این پروژه توسط پیمانکار تکمیل می‌شود که در حال آماده شدن است که نیاز به تقویت منابع مالی و اعتبار دارد که بانک صادرات در قالب ماده ۵۶ قانون ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد پذیرفته است که توسط دو پیمانکار به پایان می‌رسد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان