شما اینجا هستید
بین الملل » سرباز سابق ارتش ایرلند به اتهام عضویت در داعش محاکمه شد

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از فرانسه ۲۴، یک سرباز سابق ارتش ایرلند روز سه‌شنبه در دوبلین به اتهام عضویت در گروه تروریستی داعش در سوریه محاکمه شد.

«لیزا اسمیت»، ۳۹ ساله، اهل دوندالک، در سواحل شرقی ایرلند، به دلیل عضویت در یک گروه تروریستی غیرقانونی بین ۲۸ اکتبر ۲۰۱۵ تا ۱ دسامبر ۲۰۱۹ مجرم شناخته شده است.

او همچنین حمایت مالی از تروریسم را با ارسال ۸۰۰ یورو (۹۰۰ دلار) برای کمک به درمان یک عضو داعش در ترکیه رد کرده است.

دادستان محلی ایرلند گفته است که اسمیت در پاسخ به دعوت «ابوبکر البغدادی»، رهبر گروه تروریستی داعش، خود را زیر پرچم سیاه این گروه قرار داده است.

گفته شده که اسمیت از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ یکی از اعضای نیروهای دفاعی ایرلند بود اما پس از عضویت در داعش در سال ۲۰۱۱، ارتش را ترک کرد.

اسمیت همچنین در اکتبر ۲۰۱۵ پس از خرید بلیط یک طرفه از دوبلین به ترکیه و از آنجا با عبور از مرز به سوریه، به قلمرو تحت کنترل داعش نقل مکان کرده بود.

به دادگاه گفته شد که او در رقه، پایتخت خلافت خودخوانده بغدادی زندگی می‌کرد و تلاش ناموفقی برای وادار کردن شوهرش به عضویت در داعش داشت و وقتی همسرش نپذیرفت، در سال ۲۰۱۶ از او طلاق گرفت. چند ماه بعد با یک تبعه انگلیسی عضو داعش که به سوریه نقل مکان کرده بود و در مرز عراق مشغول گشت زنی بود، ازدواج کرد.

سرباز سابق ارتش ایرلند، پس از سقوط رقه سوریه در مارس ۲۰۱۹، در نهایت به ایرلند بازگشت و در بدو ورود به همراه دختر خردسالش در فرودگاه دوبلین دستگیر شد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان