شما اینجا هستید
جامعه » محموله‌های مواد مخدر در لرستان کشف شد/انهدام باندهای سرقت از مغازه

به گزارش خبرگزاری زردیس، کشف ۲۶۶ کیلوگرم تریاک از وانت پراید در بروجرد، توقیف خودرو پژو حامل ۴۸ کیلوگرم تریاک در محور پل زال – خرم آباد، دستگیری اعضای باندهای سرقت، مصالحه ۶۸ درصدی پرونده‌های مشاوره و مددکاری در سطح کلانتری‌های استان و… از جمله مهمترین اخبار انتظامی لرستان طی امروز بود.

کشف ۲۶۶ کیلوگرم تریاک در پوشش گز

سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان اظهار داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ و تهیه و توزیع کنندگان وارد کننده مواد افیونی، مأموران مبارزه با مواد مخدر در پی اشراف اطلاعاتی مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ با وانت پراید در پوشش بار «گز»، قصد انتقال مقادیری مواد مخدر از استان‌های همجوار به استان‌های غربی کشور را دارد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۵ شهرستان بروجرد با انجام اقدامات اطلاعاتی خودروی مورد نظر را شناسایی و طی عملیاتی ضربتی آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی لرستان خاطر نشان کرد: مأموران با دستگیری یک نفر در این رابطه، در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در بسته‌های گز جاسازی شده بود، کشف کردند.

سردار الهی، با هشدار به سوداگران مرگ که پلیس هیچ‌گونه مماشاتی با آنان نخواهد کرد، به شهروندان توصیه کرد که در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان مواد مخدر بلافاصله پلیس را از طریق سامانه ۱۱۰ در جریان قرار دهند.

پژو ۴۰۵ با ۴۸ کیلوگرم تریاک متوقف شد

سرهنگ فرهاد ابدال چگنی جانشین فرمانده انتظامی لرستان اظهار داشت: در پی اشراف اطلاعاتی پلیس مبنی حمل مقادیری مواد مخدر توسط ۲ سوداگر مرگ با یک دستگاه پژو ۴۰۵ در محور پل زال – خرم آباد، موضوع در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با تشکیل اکیپ ویژه سوداگران مرگ را در ورودی خرم آباد با توقیف پژو ۴۰۵ حامل مواد مخدر، شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی لرستان، گفت: در بازرسی از پژو ۴۰۵ مقدار ۴۸ کیلو گرم تریاک که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف شد.

سرهنگ ابدال چگنی خاطرنشان کرد: مبارزه بی امان و جدی با مواد مخدر از اولویت‌های اصلی پلیس است و شهروندان می‌توانند اخبار و اطلاعات خود را در این زمینه با نیروی انتظامی در میان بگذارند.

انهدام باند سارقان مغازه در بروجرد

سرهنگ مهدی مهدوی کیا فرمانده انتظامی بروجرد اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در سطح این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های انجام شده از محل و بررسی بافت جغرافیایی محله‌ها و دوربین‌های مداربسته مشخص شد که سارقان با تشکیل باند اقدام به سرقت از مغازه‌ها و اموال سرقتی را در ضایعاتی‌های سطح شهر به فروش می‌رسانند.

فرمانده انتظامی بروجرد گفت: پلیس آگاهی در هماهنگی با دستگاه قضائی، ضمن شناسایی سارقان، با گستراندن چتر اطلاعاتی باند ۵ نفره سارقان را در مخفیگاه خویش دستگیر و به مقر دلالت دادند.

سرهنگ مهدوی کیا با بیان اینکه سارقان تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند، گفت: در تحقیقات انجام شده سارقان به ۱۰ فقره سرقت مغازه معترف و مقادیری اموال مسروقه نیز کشف و تحویل مالباختگان شد.

سارق مغازه‌های آرایشی در دام پلیس بروجرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بروجرد افزود: با انجام تحقیقات فنی سارق شناسایی و در هماهنگی با مرجع قضائی، مأموران موفق به دستگیری وی در مخفیگاهش شدند.

سرهنگ مهدوی کیا بابیان اینکه تمامی صحنه‌های سرقت بازسازی شدند، تصریح کرد: درتحقیقات انجام شده متهم به ۱۰ فقره سرقت مغازه‌های آرایشی معترف شد که باتشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

کشف آرد قاچاق در سلسله کشف شد

سرهنگ عسگر عیسایی فرمانده انتظامی سلسله بیان داشت: مأموران این فرماندهی حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی سلسله به ۲ دستگاه خودرو ایسوزو و وانت نیسان مشکوک شده و آنها را متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از این خودروها ۱۵۲ کیسه ۴۰ کیلویی آرد قاچاق به وزن ۶ هزار کیلوگرم فاقد هرگونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی سلسله گفت: در این راستا خودروها توقیف و متهمان به همراه کالاهای مکشوفه پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

مصالحه ۶۸ درصدی پرونده‌های مشاوره و مددکاری کلانتری‌های لرستان

سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان اظهار داشت: با رویکرد ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه‌های مربوط به اختلافات خانوادگی، مسائل حقوقی و نزاع‌های خانوادگی و غیره، مراکز مشاوره و مددکاری با حضور کارشناسان روان شناسی و اجتماعی در سطح کلانتری‌های انتظامی استان راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این مراکز و به منظور برقراری صلح و سازش مشاوره‌های در خصوص ازدواج، تحصیل و… به صورت رایگان به هم استانی‌های عزیز ارائه می‌شود، افزود: بحمدالله طی ۱۰ ماه گذشته ۹ هزار و ۸۱۷ پرونده مربوط به مسائل خانوادگی، حقوقی، نزاع‌ها و درگیری‌ها توسط مشاوران و مددکاران اجتماعی در کلانتری‌ها منجر به سازش شده است.

فرمانده انتظامی لرستان گفت: ۶۸ درصد از پرونده کلانتری‌های سطح استان توسط کارشناسان مشاوره و مددکاری منجر به سازش و مصالحه شده‌اند که این نشان از خدمت بی دریغ پلیس به مردم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

سردارالهی خاطر نشان کرد: مراکز مشاوره و مددکاری پلیس در کلانتری‌های سطح استان آماده ارائه هرگونه خدمات مشاوره و مددکاری به صورت کاملاً رایگان هستند.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان