شما اینجا هستید
بین الملل » هشدار بایدن به روسیه: شاید همه چیز از کنترل خارج شود

به گزارش خبرگزاری زردیس به نقل از هیل، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در گفتگویی که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت که تنش‌ها بین روسیه و اوکراین ممکن است به سرعت افزایش یابد و به آمریکایی‌ها دوباره هشدار داد که خاک اوکراین را ترک کنند.

بایدن به خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز گفت: اینطور نیست که ما با یک سازمان تروریستی سروکار داشته باشیم. ما با یکی از بزرگترین ارتش‌های جهان روبرو هستیم. این وضعیت بسیار متفاوت است و همه چیز می‌تواند به سرعت تشدید شده و حتی از کنترل خارج شود.

بایدن گفت که به کرملین هشدار داده که اگر شهروندان آمریکایی‌ها در اوکراین آسیب ببینند، ممکن است این موضوع عواقبی در پی داشته باشد.

او گفت: «امیدوارم اگر به اندازه کافی باهوش باشند، کاری را انجام ندهند که بر شهروندان آمریکایی تأثیر منفی بگذارد.»

وقتی از بایدن پرسیده شد که آیا تا به حال این موضوع را مستقیماً به پوتین گفته است یا خیر، بایدن گفت که در مورد این موضوع صریح بوده است.

بایدن گفت: «من مجبور نبودم این را به او بگویم، اما در مورد آن صحبت کرده ام. او این را می‌داند و شما هم می‌دانید. نگاه کنید، آنچه من خواسته ام این است که شهروندان آمریکایی باید اکنون خاک اوکراین را ترک کنند.»

در حالی که ایالات متحده و متحدانش در ناتو به دنبال تقویت دفاعی بیشتر در شرق اروپا هستند، جت‌های جنگنده F-15 ایالات متحده روز پنجشنبه وارد لهستان شدند.

منابع غربی می‌گویند که روسیه بیش از صدهزار سرباز را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر و این نگرانی را ایجاد کرده است که یک حمله نظامی را آغاز کند.

از سوی دیگر نیروهای آمریکایی برای اولین بار روز شنبه در نزدیکی مرز لهستان و اوکراین فرود آمدند و پنتاگون گفت که چند صد نفر دیگر روز دوشنبه وارد لهستان شدند و برنامه‌هایی برای ورود نیروهای اضافی در این هفته وجود دارد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان