شما اینجا هستید
متفرقه » توزیع ۷۱ هزار اصله نهال در دامغان/ فضای سبز افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار زردیس، طاهره باقر نژاد ظهر یکشنبه در دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته منابع طبیعی شهرستان دامغان به میزبانی سالن جلسات این اداره با بیان اینکه توزیع ۷۱ هزار اصله نهال طی این هفته در دستور کار است، ابراز داشت: هدف از این اقدام توسعه فضای سبز برای شهروندان دامغانی است که هم‌اکنون ۳۲ متر برای هر نفر است.

وی بابیان اینکه تلاش شد تا این نهال‌ها از گونه‌های مقاوم به خشکی و بومی منطقه انتخاب شود، افزود: ارغوان، کاج مشهد، زبان‌گنجشک و سنجد عمده گونه‌های نهال‌های توزیعی هفته منابع طبیعی خواهد بود.

دبیر ستاد هفته منابع طبیعی شهرستان دامغان بابیان اینکه در حال حاضر بوستان روستایی دامغان پنج مورد است، ابراز داشت: روستاهای حسین‌آباد حاج علی‌نقی، محمدآباد، تویه رودبار، جزن و آهوانو از روستاهای دارای بوستان روستایی هستند.

باقر نژاد بابیان اینکه روستای حسن‌آباد برای سال جاری داری بوستان روستایی خواهد شد، تصریح کرد: این اقدام ضمن ایجاد نشاط اجتماعی و تغییر روحیه مردم باعث افزایش سرانه سبز و توسعه بوستان‌های روستایی این شهرستان نیز می‌شود.

وی بابیان اینکه حفظ و نگه‌داری از این نهال‌ها به عهده مردم و به نفع خود آن‌ها است، افزود: درختکاری و حفظ و نگه‌داری فضای سبز در دین اسلام به آن تاکید شده است لذا باید برای ترویج و گسترش فرهنگ منابع طبیعی تلاش کرد.





اخبار زردیس | جدیدترین اخبار ایران و جهان